Gå till innehåll
fredag 15 november 2024

Kelly

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    22
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Kelly

  • Placering
    Kadett
  1. Hej! Kolla på 2455:or på nätet. Dom har en liten brits som sitter på relingen. Funkar hyfsat bra.
  2. Tycker först och främst att V8:an går jämnare och att den behöver arbeta betydigt mindre. Tror inte det skiljer så mycket i bränsleförbrukning heller, bara allt är rätt inställt.
  3. Har själv en 2455 med en OMC 5,0 med SX drev som jag är väldigt nöjd med. Var och kollade på de mindre modellerna 2154,2255 men bestämde mig för den större.2455. Tyckte den var betydligt stabilare och känns mycket större invändigt. Eller vad sågs om en midcabin med måtten 160x200 cm Innan du bestämmer dig kolla gärna nån 2455:a före. I övrigt skulle jag själv föredra en V8 före en V6. Sedan finns OMC V8:an som både Ford och Cheva, föredrar själv Cheva (tror många gör det) Men lycka till
  4. Har bockat mycket rostfritt. Först och främst är det viktigt att bockdynan är exakt mot röret. Viktigt är också bockradien. Vet inte vad du har för tjocklek på röret men veckar det sig på insidan är det nog ganska tunt. Annars ett bra tips är att sandfylla röret innan du bockar det.
  5. Ganska många som inte vet om det. Ta lös filtret och kolla längden på det finns nämligen två olika. Skriv också av numret på förgasaren så du får rätt tätningar till den också. Putsa av nålarna med lite svinto eller stålull innan du monterar ihop den. Senast ändrad av Kelly | 28 juli 2009 | 20:26 Senast ändrad av Kelly | 28 juli 2009 | 22:07
  6. Är det filtret som sitter i förgasaren du bytt? Väldigt litet. Har haft isär min förgasare är många lösa delar i den. Men för mig gick det bra. Var bara försiktig med nålarna. En länk som kan vara till hjälp http://home.swipnet.se/emod/Cad/forgasare.html Senast ändrad av Kelly | 28 juli 2009 | 19:15 Senast ändrad av Kelly | 28 juli 2009 | 19:15
  7. Låter som att förgasaren tömmer sig. Om den får stå ett kortare tag hur går det då? Vad gjordes på renoveringen då, limmades pluggarna under förgasaren om också? Har du bensinfilter med backventil. Men börja kolla så att det kommer bensin när du pumpar på gasen.
  8. Hej! Du har helt rätt att när du pumpar på gasen så ska det spruta in bensin i motorn. Gör det inte det så börjar acc.pumpen vara dålig. Pumpar min 3 gånger innan start. Kan också vara så att förgasaren rinner tom om den får stå, finns några pluggar under förgasaren som kan läka. Backventilen finns i bränslefiltret. Filtret bör bytas varje år. Tror inte det är bränslepumpen.
  9. Sitter bakom anslutningen. Är ett nyckelgrepp på den. Skulle tippa det är en rochester.
  10. Har du bytt ut filtret i förgasaren om det är en rochester? Brukar vara ett vanligt problem
  11. Vilken förgasare har du? Om det är en rochester så finns ett litet filter på ingående ledning. Bör bytas varje år. Tycker att det låter som du har lite kraft i motorn. Kolla även tändningen. Du har inte växlat någon tändkabel bara?
  12. Hej! Har själv kvar min cobra sköld. Det man måste göra är att byta pivå hus. Sen på min har växelreglaget byts ut men ska inte vara nödvändigt. Mina microbrytare är också borttagna. Men i övrigt är det inget.
  13. Tycker du ska ta bort motstånden och köra 12v direkt på spolen. Står ju så i manualen.
  14. Kan var lite olika problem kollat om du har någon gnista. Kan vara tänspolen eller kondensatorn tror at den har brytar tändning. Vad gäller bränsle tillförseln ta och rengör förgasaren och kolla membranen i bränslepumpen. Lycka till
  15. Förstår problemet, börja kolla tändningen annars blir motorn kraftlös. Men om du nu har en biltopp har du marin kamaxel på den. Den har annan toppvinkel än på bilen för att få rätt vridmoment vid annat varvtal. Kan annars bli väldigt seg och tar mycket bensin. Senast ändrad av Kelly | 11 juli 2009 | 12:13
×
×
  • Skapa nytt...