Gå till innehåll
måndag 11 november 2024

Coronet17

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    3
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Coronet17

  • Placering
    Landkrabba
  1. Tack för svar! Ja, det är efter att ha strypt motorn med bensinkran som allt går bättre. Tömda flottörhus antar jag. Ska prova att öppna upp och rengöra dessa, samt kolla nålventilerna. Vet inte riktigt vad jag ska kolla efter dock! Säg att den grövre slangdimensionen ny fräsch pump ger förgasarna mer bensin än innan - hur regleras då detta? Är det flottörens nålventilens jobb? Men om pumpen hela tiden ger för mycket... Är det något jag kan reglera/styra? Har jag fått en bensinpump med för bra sprutt på? Vad bör jag tänka på när jag öppnar solexarna? Antar att jag måste byta packningen mellan flottörhus och överdelen. Annat? Köpa hel renoveringssats? Några lösa delar som rasslar iväg när jag öppnar? Alla tips emottages tacksamt! Senast ändrad av Coronet17 | 06 juli 2009 | 10:05
  2. Hej, Har bytt bränslepump, anslutningsrör upp mot dubbla solex 44, bränsleslang från bensinfilter, samt bensinfiltret i min AQ140 och verkar ha förgasarproblem. Full gas funkar fint, men på väg upp dit stryper motorn sig själv. Min lekmannaanalys är att den nya bränslepumpen tillsammans med den nya slangen mellan filter och pump som har grövre innerdimension än tidigare, trycker in för mycket bensin i förgasarna. Om man tömmer förgasarna genom att köra med stängd bensinkranen verkar problemet försvinna när man sedan provar igen. Är det luftskruvarna jag ska gå på? nålventilerna? Tips?!
×
×
  • Skapa nytt...