Gå till innehåll
torsdag 07 november 2024

joneri02

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om joneri02

  • Placering
    Kadett
  1. Blanda aldrig mindre än två procent. Kan du skruva själv blir det givetvis billigare att renovera. Finns ju marindemonteringar tex. Lycka till.
  2. Brukar bete sig så när de får för lite soppa, har du provat att stänga choken lite för att se om den beter sig annorlunda. Skitigt bränslefilter/förgasare är väl nästa gissning. Du kan ju alltid testa att byta stift också, det är ju lättast. Lycka till
  3. Som redan sagt får den för lite bränsle på ngn/några cylinder/cylindrar, du kan testa att pumpa på blåsan när den trasslar, gör det skillnad? Sätt bränsleslangen direkt på förgasarna istället för till pumpen på motorn och pumpa, gör det skillnad? Kolla över tankanslutningar, blåsa, vatten i soppan? Öppna dränerskruvarna längst ner på flottörhusen och pumpa, det skall rinna/forsa ut soppa när du pumpar, så kan du spola flottörhusen. Kan hjälpa.. Fungerar inte det är det nog bara riva ner förgasarna och blåsa rent samtliga munstycken. Kör inte omkring för mkt om motorn går magert, det kan bli mkt dyrt....oljan finns i bränslet. Lycka till
  4. Tack för svaret. Bra idé! Jag vill gärna slå ut pumpen ur tankarna och med det tricket får man svaret. Kanske reder pumpen ut att jobba vid höga varv med hjälp av bättre vevhustryck? Nja det är mkt svårt att säga om det är alla men fler än en iallafall, Den tvärdör vid acceleration. Hade två funkat hade den inte stannat utan bara varit slö. Fler ideér
  5. Jag hjälper kompisen med hans Suzuki 100 V4 -96. Symptom: Startar och går som den skall 5sek, därefter börjar den nysa och gå ner i varv. Slutligen stannar den efter ca 1min. Det går att hålla den vid liv i 1500 varv typ. Försöker man gasa mer än 2000 varv, ca 6-7 knop, upp i planingsfart dör den direkt. Det mystiska är att öppnar man nödstartsventilen, dvs suzukis snapssystem de har istället för choke, så går motorn riktigt hyfsat. Och då kan man med endast en lätt tvekan ta sig upp i planingsfart och på högfartssytemet går motorn helt perfekt både med och utan nödstartsventilen öppen. Alltså min teori är att den inte får tillräckligt med bränsle på låg/mellanfart men i högfartsdelen på förgasaren funkar allt utan anmärkning. Tilläggas bör att motorn har funkat perfekt de tre första turerna i år. Har provat att byta tändstift, byta slang/blåsa, pumpa på blåsan (i alla varvtal)det gör ingen som helst skillnad, har bytt bränsle samt bränsletank, har tagit bort förgasarna och blåst rent alla munstycken, de var rena...luftskruvarna inställda på 1 1/2 varv alla fyra. Gör förresten ingen skillnad med ett halvt varv hit eller dit...provat det med? Nu börjar mina alternativ tryta...vad har jag missat? är det någon listig mek som kan ha ngn teori? Kan det vara bränslepumpen ändå? Trots att det inte hjälper att handpumpa? Kan det vara trottelsensorn? Kan det vara dåliga komp? Motorn är i mkt fint skick annars och har inte gått mycket Mkt tacksam för svar
×
×
  • Skapa nytt...