Gå till innehåll
lördag 08 februari 2025

Xcandoit

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Xcandoit

  • Placering
    Landkrabba
  1. Tack för alla svar och funderingar runt detta. Vad jag glömde nämna var att motorn är nyservad med ny impeller, växelolja och tändstift. Termostaten fungerar som den ska, börjar öppna vid 50 grader. Jag misstänkte också att det kunde vara det där med att trycket minska till skvallerstålen när termostanen börja öppna sig, men icke... Prova nämligen att köra utan termostaten med samma resultat. Det ända jag inte gjort p.g.a att det är lite bökigt på denna modellen, är att öppna upp hela kylsystemet och ta en titt där. Men om det skulle vara igensatt där tycker man ju att det inte skulle kyla så pass bra som det faktiskt gör. Där sitten också en sensor mellan andra och tredje cylindern, som enligt sprängskissen är en sensor, cylinder temp vars kabel leder in i elektroniklådan. När jag tar bort denna så ser jag att här passerar kylarvattnet. Då är frågan den helt enkel bryter tändningen eller börjar ge ljud ifrån sig vid för hög temp., hittar nämligen inget om detta i manualen. /Alexander
  2. Hej Alla. Mitt huvudbty är följande: När motorn (Suzuki DT30 -92) är kall så är där en finfin skvallerstråle, men ju varmare motorn blir ju sämre blir strålen, för att slutligen bara droppa lite. Motorn blir aldrig varmare än att jag kan lägga min/mina hand/fingrar på dom flesta ställena där kylningen passerar utan att bränna mig. Som jag har förstått det så kommer det mesta av kylarvattnet ut från propellern tillsammans med avgaserna, vilken det också gör när genomspolar den på land. Någon som har varit med om detta eller vet vad det beror på? Tack på förhand för svar...
  3. Tack för svar. Har nu rengjort förgasaren och allt som har med bensin att göra är nytt (tank, slangar och filter). Men felet kvarstår...!?! Luftskrven har jag testat i alla dess läge, men resultatet förblir det samma. Har även provat att pumpa in soppa manuellt när detta fel uppstår, men utan resultat. Kan det vara någon elproblem? Tack än en gång för svar! // Alexander
  4. Hej Alla Sitter med en 8 hk Yamaha motor troligtvis tidigt 80-tal... Denna motor startar lätt om man ger den lite gas, men när man drar ner varvtalet dit man ska ha det (typ tomgång) när man ska lägga den i växel så dör den. Jag kan dock hålla den i liv genom att dra ut choken strax innan den dör - ett par sekunder senare vill den dö igen, men då trycker jag in choken och den får liv i några sekunder till... Så kan jag hålla på hur länge som helst, men så fort jag slutar trixa med choken så dör den... Några tip någon...? Tack på förhand // Alexander
×
×
  • Skapa nytt...