Gå till innehåll
onsdag 19 februari 2025

Elvis-E

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    8
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Elvis-E

  • Placering
    Kadett
  1. Om jag förstått det hela rätt så skall konorna i backslaget pressas mot varandra av propellerkraften så att växel ligger . Jag vill just nu inte riva ner hela härligheten och hittar ingenting att prova justera på. Hade hoppats på något bra uppslag av någon.
  2. Hej. Har precis skaffat en MD1 och en instruktionsbok vore ju på plats. Har du kvar den eller har den gått?
  3. Jag har en MD1A där jag har problem med reduktionsbackslaget. Det är helt enkelt så att backen inte vill ligga i utan hoppar ur. Framåt är det inga problem. Är det någon som har någon ide´ om vad felet skulle kunna vara?
  4. Okey. Då får vi ta och kolla upp detta lite mera nogrant.Hur vet man om det är ett vänster eller högergående drev? Kan man avläsa någon betäckning eller dylikt?
  5. Tror det skall vara ett högergående drev..
  6. Det visade sig att den nya motorn gick åt andra hållet. Fick rådet att skifta vajrarna i backslaget, det skulle funka i 95% av fallen utan att generera problem för drevet. Så är nu gjort och det verkar gå fint.
  7. Är det verkligen möjligt att motorn skulle kunna gå åt fel håll ! Skulle drevet passa ändå?
  8. Har en god vän som fick en havererad mercruiser 3,7 4cyl bytt mot en mercruiser OMC V8 5,0. Drevet ett Alfa1 flyttades över och nu stämmer inte fram/back längre. För man gasreglaget framåt så går den bakåt och tvärtom. Vad kan vara den troligaste orsaken? Kan tycka att det borde blivit något fel med växelvajrar eller något sådant för någon annan orsak kan väl inte finnas.Hoppas på några bra ideér här.
×
×
  • Skapa nytt...