Har tittat på en bavaria 29 med 2 st 4.3 gxi motorer. Allt värkar vara i ett ok skick synas att man vårdat båten på bästa sätt. Men motorerna har gått 530tim. Hur många timmar håller bensinmotorer om man ger dom rätt förutsättningar.
Har funderingar på att byta till större båt till sommaren. Fastnat lite för denna modell så ös på med info. Även andra modeller med fly är självklart intressant att få info om...
Har tittat lite på en exakt likadan båt fast import. och enligt bilder som jag fått så står det bara 5,0 på motorn. skiljer det sej på en import båt? det är samma årsmodell. 2000 Vad är skillnaden mellan 5,0 . efi , mpi ?
Blev tyvärr ingen båt för mej. Han hittade en köpare som tog den utan att blanda in besiktnings män o dyligt. Tråkigt för jag hade fixat med Banklån. så nu letar jag efter något liknande. Tipps motages gärna pris mellan 250000-300000kr.
Båten är svensksåld och i mina ögon i ett bra skick. Det tråkiga är att båten står ute på pallbockar drevet står innomhus Så när jag var å tittade på båten så kunde vi inte starta motorn samt känna på ev glapp i styrning. Tittade lite på om man skulle ta ut en besiktiningsman men det verkar lite onödigt med tanke på årstiden. för att få en komplett besikting så ska den ju sjösättas. Båten har gått i saltvatten dom senaste åren innan det vet man ej. drevet är ommålat,motorn ser nästan ny ut blev glatt överaskad när det var såpass rent och iårdning. Ska man slå till tro är ju motor o drev som är det dyra att renovera oandra sidan 350 tim. borde väll hålla avseärt mer än så om det är servat som det ska vill säga.
Har hittat en båt som jag tycker verkar kanon. och nästan bestämt mej för att göra affär. Men har alldrig haft något liknande i båtväg. Någon som har eller har haft en Sea Ray 240 Sundancer och kan komma med lite info. Något man bör akta sej för. Man skulle ju vilja provköra och testa i vattnet men är ju svårt nu. Sitter en 5,0 efi motor med ett bravo 3 drev på ca 350tim. Som sagt för o nackdelar. vad ska man tänka på... Tacksam för svar Tobbe