emilsson
Medlemmar-
Innehålls Antal
16 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm emilsson
-
Placering
Kadett
-
värmenypa gör en motor om du åker på billig olja! köp bra olja så kan du åka på 5 % utan kladdiga ringar som bränner! värmenyper bra överflödig olja förbräns, medans billig skitolja kletar sig fast och bränns, även med 2% blandning! // emilsson edit. att vro:n oxå va bränslepump viste jag inte! så det bevisar ju att till och med jag kan ha fel! ;-p Senast ändrad av emilsson | 12 juli 2009 | 00:29
-
En turbo som sitter fast ? går den inte att snurra alls? i så fall är det nog bara en utbytes som är enda alternativet! turbon är ju som bekant en kompressor som ska överladda motorn med luft! funkar inte turbon så är motorn riktigt orkeslös och varvar dåligt! //emilsson
-
coca cola?? häll det i groggen o ta med ut i garaget o blås rent allt i förgasaren montera ihop och ut och trolla imorgon istället för att tvätta ur allt socker ur förgasaren med, ja yes, avfettning, ättika, m.m ps. dra packningsklister på alla gamla packningar som kan börja ge med sig av åren! hoppas det löser sig! //emilsson
-
Minst 2 % är att föredra! kan blanda mycket mer än så utan att tappa effekt, men det blir ju inte ekonomiskt! och varför byta en pump som inte används till en som pumpar mer vadå? i så fall, om möjligt, vet inte om en vro sköter mer än blandningen? gör den inte det, så plocka bort helt om det går! då den drivs av något som tar effekt av motorn i helhet! men jag kan ha fel! har faktiskt hänt förut! :-D //emilsson
-
Hej! Har en mariner 40 -82, som går fint på varv, men hackar och stannar på tomgång! Ska plocka av förgasarna och göra ren dom, och kolla inställningar m,m. Hittar inget här på forumet om detta! Kollade lite snabbt på motorn förut, sitter en skruv på höger sidan sett bakifrån på förgasarna! Kollade inställningen på dom och upptäckte att på den översta förgasaren var den utskruvad 2 varv, och på den nedersta 6 varv. Vet inte om det sitter fler inställningar på den, har inte kollat. Nån som vet hur grundinställningen ska vara på dom? //emilsson
-
40 m står det! tack för hjälpen! //emilsson
-
på skyllten står det 6e9 s 003634 hittade det inte i listan! men s stod det på yamaha -80 och 2001, och tror den är nyare än 80 och äldre än 01.
-
Löste det inte! hittar inte mitt motor nummer överhuvudtaget! måste försöka kolla detta lite mer! dom första siffrorna stämmer ju på många, men ingen av dom 6 sista! //emilson och för den delen, varför sitter det ett yamaha märke i godset på magnapullen? hittar inte numret på något annat märke heller. Senast ändrad av emilsson | 04 juli 2009 | 23:38 Senast ändrad av emilsson | 04 juli 2009 | 23:49
-
Mellan vilka årtal tillverkades shakespeare? Och i vilka storlekar?
-
Halloj! Har köpt en båt med en mariner 40 på! Hur kan jag ta reda på motorns ålder? hittar inga gjut stämplar som kan stämma med årtal! //emilsson
-
om det nu är så, varför byggs det då inte bensinmotorer med lika högt vrid och samma låga förbrukning som en diesel? och varför slopas då inte dieselmotorn helt? om bensinmotorn nu skulle va så fantastisk! //emilsson
-
En bensin motor i låt säga en tradare på kanske 60 ton, skulle knappast klara dom mil man idag kör med en lika hk stark diesel! en diesel har ju vridet, men en bensinare måste ju varvas för att nå samma effekt/hk. skulle tro att man varvar sönder bensinaren ganska så fort om man ska dra tyngre fordon med den! och som sagt, bränsleförbrukningen nära nog fördubblas mot en diesel! men vad nu detta har med denna tråd att göra vet inte jag! emilsson
-
Hej! Är du säker på att den får bensin. får den för mycker, surar igen. är det ordentlig gnista, pröva med andra stift. får den soppa och har bra gnista ska den ju starta. nödstoppen jordar väl och bryter gnistan!? //emilsson
-
det är ett berkley agregat på den, men vet inte beteckning/storlek! //jonas