Gå till innehåll
måndag 23 december 2024

Hybbis

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    13
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Hybbis

  • Placering
    Kadett
  1. Jag har problem med min diesel värmare, vid första start försöket får jag felmeddelande f2 sen blir det f11 hela tiden. Men om jag väntar till dagen efter så börjar det om med f2 sen f11 Senast ändrad av Hybbis | 14 juni 2010 | 21:18
  2. Jag kan inte hitta fettnipplar på skölden som smörjer hingepin bultarna samt nippel till styrleden. finns dessa inte på bravosköldar eller ska man ta isär och fetta in delarna?
  3. Är det någon som vet ett effektivt sätt att rengöra värmeväxlardelen som motorvattnet cirkulerar i ? Visste man vad den är gjord av för material borde man kunna rensa den på kemisk väg, typ någon syra. Eller byter man ut den om man inte får riktigt varmt vatten?
  4. Tänkte prova ankare av danforthtyp i sommar då jag har två stycken liggandes. Är det någon som vet vilken vikt på dessa ankare man ska ha i förhållande till båten? jag har ett 7,5 och ett ca 5 kg och båten väger ca 2,3 ton. ca 3m kätting tänkte jag använda till ankaret. Är jag helt ute och cyklar om jag ersätter mitt 7,5kg brucekopia från biltema med med något av dessa?
  5. varför inte byta olja ?? och har du för lite olja har ju det läckt ut någonstans , det kanske behvs en översyn av drevet Drev ska ju inte direkt dra olja
  6. Det finns ju faktist andra drev o växelhus än alpha one med både mer och mindre mängd olja i. (tillverkaren av oljor tycker nog det är o ekonomiskt med tex. 10 olika förpackningar med samma olja) Du behöver ju bara köpa 2 förpackningar fösta bytet. sen räcker det ju att köpa bara en flaska i 5 års tid. Och tänk på att man ska ha High performance olja , den gröna ps. själv lär jag köpa 3 st
  7. Jag har en 5,7 med OL nummer. Det är den nyare generationen med platt fläktrem, 250 hk, thunderbolt5, och 2 ports förgasare och sitter i en Bayliner 2355 -98 Senast ändrad av Hybbis | 19 augusti 2009 | 21:36
  8. jag har en mycket glapp teleflexstyrning som jag tänkt byta samt att jag byter styrväxel. Men jag vet inte vilken motorstyrka den ska vara anpassad för. Den går ju till en servocylinder? är det samma anslutning på motorsidan som en utombordare?
  9. Ingen som vet? Eller är det bara och bottenmåla över där det fattas gelcoat,
  10. Eller vaför inte prova Limborttagere, finns på färghandeln. Jag har använt det till limrester efter klisterdekaler,
  11. Däcksluckan på min sea ray kan jag sätta en kappel bit över med 4 st knappar
  12. Tack kanske kan sova närmsta dagarna då Men hur gör jag med dom ställena där jag haft hål på blåsorna och ser plasten? Senast ändrad av Hybbis | 04 maj 2009 | 20:12
  13. Jag har börjat tvätta bort all bottenfärg med interstip och upptäckt blåsor, vissa är vätskefyllda o vätskan luktar plastverkstad . Blir det en sommar utan båt i vattnet, eller finns det något man kan göra tillfälligt Om jag förstått rätt så måste man torka laminatet mycket noga innan man Behandlar det?Och det tar väll ganska lång tid??
×
×
  • Skapa nytt...