Gå till innehåll
måndag 13 januari 2025

SebastianDc

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om SebastianDc

  • Placering
    Kadett
  1. HAft motorn på akturiserad Mercury verkstad nu, Felet var att 2 st cdi boxar hade gått sönder så den tände bara på 2 cylindrar. 2000 kr st ,alltså 4000 kr sammanlagt. härlig kostnad, kunde dock varit värre .
  2. vi bruka tanka upp 20 liter i tanken med ungefär 2 dl olja, det blir 2% , det har funkade första gången vi tankade så, nu fyllde vi upp tanken med 15 liter bensin och 1,5 dj olja. det är ingen separat oljeblandning utan oljan skall blandas i bensintanken direkt.
  3. kan den göra så om den går ojämt på tändstiften ? full gas åh de hände nästan ingenting.. bara mullrade..
  4. Vi har tankat 2 gånger innan och de har inte varit några problem, Luftventilen har varit öppen vid körning vid alla 3 gånger och stängd när vi inte kört båten. Vi körde ca 15-20 minuter efter tankning innan detta hände. ?
  5. Vi har ägt båten (Dollar Dc med en 90 hk Mercury 91 års modell) i ca 3 veckor nu, Varit ute med den 3 gånger utan några problem, Men igår när vi var ute och körde så helt plöstligt hörde vi nåt konstigt ljud från motorn, nästan så den tickade eller att den feltände på nåt sätt, Efter det så gick den bara att köra i ca 3-5 knop även fast man höll full gas, Vi är nybörjare på utombordare så hade varit jättebra med lite tips om vad som kan vara fel? Motorn är inte servad för säsongen utan gjordes förra året av en firma i Lidköping. Motorn har även gått i sötvatten alltid förutom förra året och nu. Vi hade nyligen tankat ca 1,5 dl 2 takts olja och 15 liter bensin. Vi testade trycka in choken och då dog den nästan helt. Vi hade uppskattat om vi kunde få lite hjälp på traven här om vad man ska göra ? Tack på förhand. /Sebastian och David Senast ändrad av SebastianDc | 03 maj 2009 | 11:35
×
×
  • Skapa nytt...