Gå till innehåll
fredag 22 november 2024

2009

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om 2009

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. 2009

    Vilken hylsa??

    Hej. Vad är det för hylsa som ska användas när man ska demontera locket till oljefiltret på en Volvo Penta D3 190 hk? // Kalle
  2. Hej. Jag har en Volvo D 3 190 med ett DP-S drev , 2006. Det är indikeringen till trimpositionen som inte hänger med, den säger att drevet för högt upp, med följd att det varnar för drivetrim high. Vad göra? Mvh // Kalle
  3. Hej Viktor. Min motor är från 08. A-C vet jag inte vad inte vad det betyder. Kalle
  4. Tack för tipset, men returröret från turbon är kapat och det sitter en slangsnutt där. Kalle
  5. Hej . Har en D3 190 HK som läcker olja. Jag önskar komma i kontakt med folk men liknande problem. Vore ju helt otroligt om jag är den enda med detta problem. Ta en vit trasa och torka under laddluftkylaren och under turbon. Kalle
  6. Hej Jag har en D3 190 Hk som tar med sig olja i vevhusventilationen upp i luftburken. Vevhuventilationen är utrustad med en cyklonrenare som det så fint heter på Volvos produktblad, den ska ta bort eventuell olja som kommer med i slangen upp till luftburken, men det gör den inte. Hade en teori om att turbon sög upp olja ur tråget via vevhusventilationen men så är det inte. Jag har nu testat att leda in vevhusventilationen i en plastdunk istället för luftburken. Iår har jag kört ca 6 H och fått ca 1 dl olja i dunken. Varför blir det sånt tryck i vevhusventilationen???? Det är världens tryck på tomgång och jag kan tänka mig hur det är vid 3300 varv. Oljan rinner mellan luftburken ner på turbon, där man inte vill ha den. Den olja som sugs in med luften droppar/sprutar under laddluftkylaren. Detta är min ändra D3á med samma problem. Vore kul att höra med andra D3 ägare om ni har liknande problem. Vore bra att ha lite kött på benen när jag ska prata med Volvo.
  7. 2009

    Raymarine bidata

    Hej. Jag har en Raymarine ST 30 bidata, logg/ekolod. Hur gör jag för att ändra till meter istället för fot på ekolodet. Intruktionsbok saknas. Instrumentet är från 2006. Tack tack
  8. Tack för tipset, men detta är D3 nr 2. Jag har fått en ny motor av Volvo 2008 pga oljeläckage. Detta är motor nr 2 med samma problem. Suck.
  9. Hej Jag har en Volvo D3 190 Hk som läcker olja. Motorn har gått ca 70 H. Någon som har drabbats av liknande problem eller någon som vet något? Har en teori men kul att lyssna runt lite. Tack
×
×
  • Skapa nytt...