Hej... Jag köpte en Selco Selfleet Rivierra -65 med den motorn som satt på när båten såldes ny en Mercury 50hk -65 jag gav 12000:- för den och blev tredje ägaren sedan 1965 (och kapell fanns med) I sverige till dags dato har gamla plastbåtar inte haft något större värde Men det/de senaste åren märker jag en trend till att priserna ökar så sakteliga och särskilt på fina ex med tidstypiska motorer Min 50hk mercury från 1965 går som en dröm , just mercury:s 4cyl 50hk anser jag vara en av de bästa (2T) motorer som finns och reservdelar är inget problem så länge vi inte talar om tändningsdelar till dom tidigaste motorerna impellern är samma från 1956-1978 tex om priset blir lägre utan kapell tja när vi talar om så lite pengar som upp till 15-20000:- så anser jag skicket på båt och motor är mer avgörande än om det finns ett kapell med eller inte det man ska tänka på är att på 50,60,70talsbåtar så byggde man en dubbelbotten med ett skummatriel mellan inner och ytter skrov och det är garanterat vattenfyllt på samtliga båtar från den tiden min hade så mycket som nästan 100 liter vatten i sig och då talar vi om en båt som ny vägde utan motor 230kg håller för närvarande på med en totalrenovering av en merc1000 -65 som ska sitta på Selcon när den blir klar dvs en 100hk raksexa kortriggad se för övrigt våran klubbhemsida på www.glasfiberklassiker.se jag är medlem nr:59 mvh gäddmannen