slommen
Medlemmar-
Innehålls Antal
15 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm slommen
-
Placering
Kadett
-
har färgen inte härdat tvätta med thinner
-
tvätta rent den och kanske polera den blir den inte fin då är det bara att lackera och då skulle jag lämna in den till någon på en billackeringsfirma och få det ordentligt gjort eller att du pratar med någon lackerare som gör det lite billigare någon helg
-
jag får aldrig några fina fiskar,jag har varit ute och fiskat gös i väringen i 2år nu och inte fått en enda men mina kompisar får samt alla andra,själv får jag bara gäddorna den största på 6kg.men nu jäklar skall jag väl snart få en gös då jag håller på att trollingutrustar båten.ha en skön fiakesommar
-
hej jag har en 60hkr -08 4taktare sittande på en hr480sc, och problemet är att den varvar för mycket (långt över 6000varv/min).jag undrar om det finns någon här som vet vad man skall byta till för propeller ,för nu har jag en 12x21 på den och det är när vi är 2 vuxna på den som den varvar så mycket.och enligt mercury skall den varva mellan 5500-6000 varv/min
-
bara att välja vilken bilrekond eller lackering som helst.om du tar en polering lackförsegling har du ett bra skydd mot alger och påväxter, har jag hört av en som är kunnig inom polermedelsbranchen och av en båtfirma.skall själv polera båten i morgon och lackförsegla den
-
prova med vanligt polish och sen wax funkar inte det så köp en burk svart spray-färg och måla om.slipa med 500kornspapper för bästa resultat hälsningar billackeraren
-
hej jag har en 3-bladig propeller och funderar att byta till en propulse 4-bladig fördelar och nackdelar önskas det svar på ,och en liten undran hur man med stigningar och storlek på propellern avgör fart och styrka.jag har tittat runt lite men fattar ingenting det är som en djungel för mig
-
risken med skum är att du har i förmycket så att plasten/skrovet blir skevt,jag fyllde min båt med skum och sittbrunnen blev uppsvullen trots att jag hade borrat hål,själv hade jag tur att det inte blev så farligt att det gjorde något
-
många motorer är samma som tex mercury 40-50-60 hkr men sen är 40-50hkr strypta.det finns en firma på blocket som fixar sånt,och jag tror du behöver byta en strypbricka något mer.
-
på atlantica båtförsäkringar godtar dom att motorn sitter kvar om den är fastlåst med ett typ3 godkänt lås och om båten står på en trailer skall den ha ett lås över kulkopplingen samt fastlåst med en kedja
-
du bör nog fixa till det ordentligt,du jämför med lackpennor till bil men dom är inget bra då du bara fyller i färg över ett litet hål som igentligen behöver spacklas och göras iordning ordentligt där med,med en lackpenna förhindrar du bara rosten att angripa med en gång men den kommer senare som ett brev på posten att du får missfärgningar av den hälsningar en billackerare
-
jag skulle koppla in det med ett skilje-relä dom har ett billigt relä på kjell o co.´ dom tar 119kr ca
-
jag jobbar med bilar och kan säga att billigt wax är mycket sämre än dyrare och med nanotekniken som kommer mer och mer är det bättre att satsa på den.bilvaxerna vi använder till bilarna kostar ca 600 kr/lit och lackförseglingen kostar ca 1500kr/lit så jag skulle satsa på det lite dyrare vaxet själv kommer jag att testa tc nano på båten i år
-
har sett på blocket en firma som uppgraderar motorstyrkan med chipptrimmning och enligt dom skall det inte vara någon fara.jag vet inte om dom finns kvar där nu,men många motorer är byggda för högre prestanda och sen nerstrypta hälsningar jesper