Gå till innehåll
tisdag 03 december 2024

Jejja

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Jejja

  • Placering
    Landkrabba
  1. Nu har jag slagit till! Det blev en Yamaha F150. Har kört ca 3 timmar och således haft möjlighet att prova maxfart, acc mm. Den går som ett skott! Toppfarten har ökat med 3-4 knop, accar bättre än tvåtaktaren (vilket var en stor överraskning) och soppaförbrukningen ligger på 0,7-0,8 l/M vid 20-30 knop. Med tvåtaktaren låg förbrukningen på 1,1-1,3 i samma fartintervall. Jag är otroligt nöjd med köpet. Ska fortsätta utvärderingen under sommaren.
  2. Tack Gunnar! Det var nog så jag misstänkte att det låg till. MVH Håkan
  3. Funderar kring anslutning av min GPS, Garmin 172 C, med NMEA 0183 till min nyinköpta autopilot Raymarine S1000. I GPS-handbokens kopplingsschema finns det om jag förstår det rätt två utgångar, COM 1 TX och COM 2 TX. Även två ingångar, COM 1 RX och COM 2 RX. På schemat har man anslutit COM 1 TX till symbol för autopilot. I autopilotens kopplingsschema anger man NMEA in(-ve) och ( ve) samt NMEA ut ( ve) och (-ve). Måste jag ansluta både in- och utgång från autopiloten till GPS? Tacksam för ledning
  4. Nu droppar det från taken och längtan efter första båtturen är stark! Funderar på byte från 2T till 4T på min Flipper Flash från -88. Har en Yamaha 175, som iofs går som en klocka, vill byta till en Yamaha F115 alt F150. Använder båten för utflykter och vattensporter, på senare tid alltmer till fiske (trolling), därav min önskan om att byta till 4T. Är det någon Flashägare därute som bytt till någon av dessa motorer? Erfarenheter- fart, bränsleförbrukning mm.
×
×
  • Skapa nytt...