Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024

kjellebilder

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    124
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om kjellebilder

  • Placering
    Örlogskapten

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Jag har också haft problem med att få hjälp av en mekaniker. Bokade tid tidigt i våras, han sa att det gör vi i maj. Jag undrade om han inte kunde göra det nu (början på april) men han ville vänta. Hörde av mig i början på maj, fick då svaret att det var så mycket att göra så han kanske hinner med det senare, hörde av mig ett par ggr utan resultat. Det sista beskedet jag fick var att vi får göra det i höst när båten ligger på land! jag arbetar i IT branschen och där bokar vi in kunder, och är jag fullbokad dag 1, så bokar man in dag2 osv. Men i båtbranschen verkar det funka så att den som skriker högst får hjälp, och andra kunder får lida. Sen förstår jag inte argumentet att det är mycket och göra på våren, det är väl samma sak varje år? Sen finns det ju alltid kunder som tror att man bara står och väntar på att dom ska komma förbi,dom går det nog tyvärr inte att göra något åt. Sen kan jag tycka att det är lite konstigt att grossister har semesterstängt, när dom ska leverera till sina återförsäljare. I mitt tycke så tycker jag att hela båtbranschen borde ha ett sundare kundtänk och bli mera serviceminded. Det finns säkert verkstäder som är undantag, grattis ni som har kontakt med en sån verkstad. Jag har det inte..... /Kjell
  2. Var inne på att sätta in en motor men en D6 370 tror jag det var, kostade ca 525' oc 2 motorer komplett med drev kostar som du säger ca 300'. Sen kommer plastarbeten och lite annat fix, så en diesel blir iaf för dyrt. Tyvärr. Bogproppen finns redan så jag slipper åtminstone den kostnaden. Men det lutar åt att jag gör som du säger provtrycker dreven och sen lära mig mera och som du sa i ett tidigare inlägg, lurar ut nån som kan lyssna på motorer m.m och ta det därifrån. /Kjell
  3. Hur ofta ska man lämna in dreven för kontrollerad räknar man i antal timmar eller ? Hur är det med limpor och knän? Kan man se om dom börjar ta slut? Hur ofta ska dom bytas? /Kjell
  4. Å nu skulle jag tryckt på gilla knappen! /Kjell
  5. Men det var väl fusk, du har väl som jag märkesförsäkringen från Atlantica, den är det ingen som slår, när jag köpte min båt ringde jag IF jag tror dom skulle ha 12-13000 för helåret, men Coronet försäkringen genom klubben kostade 4500. /Kjell
  6. Proaktiv är jag så gott jag kan, byter t.ex. slangar som knastrar och känns torra, men när det kommer till själva motorn och dreven har jag verkligen ingen koll! Vet inte hur dessa ska eller ska inte låta, tycker ibland att det låter väldigt mycket och känner mig därför orolig ibland, och med ett motorbyte så skulle jag åtminstone veta att det är ok. /Kjell
  7. Nä jag har AQ290 motorer, eller som jag brukade svara när jag precis hade köpt båten och folk frågade vad det var för motorer;dom e röda så mycket kunde jag om motorer för 3års sen. Jag har brytarlöst system, Martec kylsystem. /Kjell
  8. Det är väl just tryggheten man är ute efter, nu är det så att varje gång jag ska ut med båten undrar man vad som ska strula, båten är ju en dröm i sig, men motorerna....hur är det med ljudvolymen på ny motorer? Jag tycker mina låter små man får skrika, när man kör /Kjell
  9. Funderar på att ta ur mina gamla VP AQ290 maskiner med 280 drev SP för något mer modernt, t.ex. Mercuiser med Bravo 3 drev och DP. Det kommer kosta en slant så jag undrar vad jag kommer att vinna på detta byte; ljudvolym, prestanda, bränsleförbrukning m.m. Eller ska jag fortsätta med mina maskiner som man slutade tillverka -85 och byta/reparera i förebyggande syfte eller när det går sönder, vilket också kommer kosta en slant. Kan väl säga att diesel är det inte tal om, går nog aldrig att räkna hem dom pengarna. /Kjell
  10. Worldwide garanti, finns väl på nästan alla prylar du köper idag, men båtbranschen verkar inte ha fattat detta, utan man kör på i gamla spår, har dom inte sålt t.ex motorn så kan dom inte hjälpa dig. jag har också kollat på motorerer i USA och priserna är avsevärt lägre än i Sverige, men, men man vet inte om man får hjälp även om motorn har worldwide garanti. Verkar som alla grossister ser om sitt eget hus och inte har fattat att vi lever i en global värld där det är skitenkelt att kolla priser över hela världen, samt beställa och få levererat på ett par dagar. /Kjell
  11. Fick du nåt svar? Mailade och kollade pris på värmaren med snuggercanada, då fick jag svar direkt, men det handlade ju om försäljning och då är man ju snabb! /Kjell
  12. Har du provat att kontakta deras support? Får du någon hjälp där? /Kjell
  13. Hej, är det någon som har någon erfarenhet av Mecruisers styrsystem Axius? Verkar vara en billigare variant av VP IPS, men kan det vara värt ett ev motorbyte?
  14. Hej, är det någon som har någon erfarenhet av Mecruisers styrsystem Axius? Verkar vara en billigare variant av VP IPS, men kan det vara värt ett ev motorbyte?
×
×
  • Skapa nytt...