Benjorb
Medlemmar-
Innehålls Antal
14 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Benjorb
-
Placering
Kadett
-
Kanon detta! Tack ännu en gång! /JB
-
Där skrev du detta förlåt att jag inte såg detta! Tack för hjälpen! Det är en 5,7L V8.
-
Jag tänkte mer på det du sa att räkna kuggarna under locket?
-
Tack, hur skall man räkna för att vet om det är en 1:50 utv? Det är orginal V8 Merc/drev.
-
Hej, Hur tar man reda på vad för utväxling jag har på mitt Alfa One Gen II 1995. Hört att detta skall stå under dekalerna på drevet men det går inte hitta pga övermålat ett antal gånger. Står det någon annan stans på drevet? Tacksam för hjälp!
-
Tack för all info, då är det bara att sätta igång när det blir lite varmare ut! Är det något mer Ni tycker att man skall passa på att ta tag i när man ändå har av grejorna så får Ni gärna säga till. Tack!
-
Tack för svaret! Meckarna vill väl att man lämnar bort jobbet kanske? Om det bara är knutkorset är det dyrt å svårt att byta? Vad är troligast av de två alternativet. /JB
-
Ja det är bara när jag svänger styrbord. Ljudet är mer som du skriver klapprar, inte skrapande, för en båt meckare sa att det kunde vara stödlagret och då var man tvungen att ta ut motorn för att komma åt från insidan?? Om man känner menar du på stödlagret så skall det snurra lätt utan att glappa och knutkorset skall inte glappa ut å in menar du?
-
Hej, Jag har ett problem med mitt Alfa one gen II när jag ligger å kör på låga varv å svänger styrbord, då hörs ett tickande/skrapande ljud från drevet/motorn. Undrar om det är drevaxel knuten som börjar kärva. Tacksam för hjälp!
-
Den andas motsvarande gortex! Jag har själv provat produkten och den fungerade bättre än jag trodde. Jag hade en styrpulpitt med en 70hk och den ärjade både på kåpans luftintag plus topplock, så efter att jag åtgärdat detta satte på safecap en vinter/sommarsäsong så var resultatet ett helt annat.
-
Även dagens motorkåpor blir det problem med korrsion, för lite cirkulation även där för våra väderförhållande. In i värmen med allt vore bäst!
-
Man kan inte med tempratur växlingar som vi har sätta på ett allt för tätt material, det är väl en rätt bred kunskap om detta vad jag förstår. Det är bara å se hur det blir om man täcker hela båten för vintern utan cirkulation, då möglar sakerna direkt. Vet att folk har satt på en plastpåse på drevaxeln och sedan täjpat runt för att skydda tror dom. men när våren kommer och dom tar av så har hela drevaxeln rostat.
-
Det blir svårt då all info står på kåpan! Så vilken motor är det, hk, årsmodell osv. Då är det väl enklare att ta en hel motor, varför skall tjyven utsätta sig två gånger för att få en styck motor.
-
Kan vara smart att inte plasta in motordelar då korrosion uppstår, så att sätta på en Ikea säck på en motor som skall stå ute under vintern inte är en så smart idé. Safecap verkar som ett bra alternativ. Vad är 1500 spänn då en motor kostar tiotusentals kronor.