-
Innehålls Antal
330 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm tindritus
-
Placering
Kommendör
Mina båtar
-
Båtens namn
Askeladden 470
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Lägger in den här istället, lade den på mek o teknik tidigare vilket kanske inte var rätt forum. Ska skaffa någon form av kabinåt för transporter till o från stugan. Jag har funderat på Sandströms 565 classic mc. Hur går dom i krabb sjö (Den ska ligga i Vänern)? Någon som har tips på andra modeller? Det ska helst vara ren hyttbåt för o slippa pysslet med kapell.
-
Ska skaffa någon form av kabinåt för transporter till o från stugan. Jag har funderat på Sandströms 565classic cc. Hur går dom i krabb sjö (Den ska ligga i Vänern)? Någon som har tips på andra modeller?
-
-
Hej Jag tänkte slipa rent o spraya drevet med färg som är inköpt hos båthandlaren. Då är frågan, vad slipar ni med för något? Jag hade tänkt mig typ stålborste på borrmaskin för o ta bort det mesta. Men det var tydligen inget bra eftersom det blir stålrester kvar som kan börja rosta. Så vad använder ni när ni slipar rent? Drevet ser fint ut, ingen påväxt bara lite ojämnheter från färgsläpp osv.
-
Jag behöver få tag på dynor till en Rinker 272 -00, någon som vet om någon sajt eller ÅF som säljer. Jag har försökt mejla den svenske återförsäljaren om dom kan ta hem, men därifrån kommer det inga svar överhuvudtaget.
-
Funderar lite på en Rinker 246. Någon som känner till hur egenskaperna på sjön är o vad man behöver för minsta motorstorlek. Kavaliteten kan också vara bra att känna till. Den ska ligga i vänern så den behöver klara sig bra på den typen av sjö som det kan bli där.
-
- egenskaper
- motor
-
(och 1 mer)
Taggad med:
-
Kör man mestadels i 5-6 knop går en Bensinare med en viskning, en diesel har ett hårdare ljud eftersom det är högre kompressioner i motorn. En vanesak iofs men ändå en sak att tänka på. Ska man ut o åka långt o mycket så är det Diesel som gäller. Korta småturer så är det nog bättre med bensin. Jag skulle inte ha något emot att köra Diesel men tycker det verkar bli lite väl dyrt med reservdelar om det går sönder,
-
Du ska ringa o kontrollera med ägaren (Finansbolag/privatperson) före nuvarande ägaren om ev. skulder, o helst få papper på att du gjort det. Försäkringsbolagen har även ett tel.nr dit man ska ringa o kontrollera att den inte är anmäld stulen någonstans. När det är gjort så anses det att du fullgjort din skyldighet att kontollera om den är stulen eller har skulder. Annars finns risk att du blir av med båten/pengarna vid en tvist.
-
Tänk på att du även betalar moms även på frakten. Jag brukar lägga på 30%(Tullavg+moms) på priset när jag snabbräknar för o se om det lönar sig. Du får gärna återkoppla om det blir affär, jag har själv funderat på att beställa motor från dom. Mindre grejor som du tänkt beställt brukar oftast landa för avhämtning på posten.
-
Skattkärr ( På den riktiga rätta sidan av Karlstad)
-
När jag tog in en besiktningsman så hade jag redan gjort upp ett vad jag tyckte bra pris med säljaren. Det kostade sjutusen men kändes som det var värt det ändå, dels för att få en hint om vad som kan komma upp i reparationer längre fram, samt möjligheten att bara gå därifrån om det dykt upp ett allvarligt fel vid besiktningen. Visserligen hade jag varit sjutusen fattigare om jag avböjt affären, men med kanske betydligt mindre bekymmer på halsen ändå.
-
Jag ska titta lite närmare på Flexi-teak.
-
Personligen kommer jag o testa Biltema nästa gång det är dags att byta, jag o flera vänner med mc har konstaterat att mc-batterierna håller tre gånger så länge jmf med märkes-varianterna som finns för betydligt mer pengar. Någon nämde för mig att Biltemas är dekaltrimmade Varta/Tudor-batterier. Om det stämmer vet jag inte.
-
Det stämmer nog bra det, massproduktion med möjlighet att använda samma komponenter till olika typer av produkter (båtar) har ju fungerat tidigare, och pressar priser. Dessutom, om man går in på Bavarias hemsida så har dom förlängt leveranstiderna på beställda båtar (Motorbåtarna), kan bero på mycket men överproduktion verkar dom inte ha
-
Plast-tillverkningen går nog ned till Polen ihop med ev. maskiner, det är väl dom som är bäst/billigast just nu, om man ska titta på vad dom andra båt-märkena som riktar sig till försäljning i Europa går till, så är det just dit med produktion. Det vore trevligt om NW-koncepter med att köpa upp gamla båtar o renovera för att sedan sälja med fabriks-garanti fortsatte, skulle gärna köpa en äldre Storebro eller NW som passar plånboken bättre, med en seriös renovering(med garanti) bakom sig så känns det tryggare att handla. Om det lönar sig? Inte en aning. Troligtvis inte, NW gick ju i KK.
-
Då får du gjärna göra en återkoppling till tråden vilket av dom som var bäst när du testat en sommar.