Gå till innehåll
fredag 27 december 2024

Holiday-Linnea

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Holiday-Linnea

  • Placering
    Kadett
  1. Hade liknande problem på mitt nya kapell, det hängde mellan de två bågarna så vatten låg där och läckte in. Som sagt hade jag två bågar som var ledade kring samma punkt nere vid relingen, det såg ut som ett V från sidan. Jag kompletterade den främre bågen med en liten båge ledad mot den stora halvvägs upp så det ser ut som ett y samt en ny kanal uppe i kapellet. Totalt sett ser det ut som \y. Leden är även flyttbar längs den stora bågen, så man enkelt kan justera inspänningen. Hoppas det gick att förstå. Mvh Gunnar
  2. Hej! Köpte en Johnson 50 -97 av en handlare våren -10. Innan köpet monterades fabriksnya drev i växelhuset på initativ av handlaren då det var missljud. Bra tänkte jag. I lördags slutade motorn driva, provade lägga i backen och det rasslade bara till, så båten åkte upp. Tappade ur oljan i växelhuset för att kontrollera, det var dels högt tryck på den så det fullkomligt sprutade ut och en hel del spån var det i den, så jag misstänker att dreven är slut? Kan det finnas andra förklaringar som är värda att kontrollera? Sen är jag ju givetvis intresserad av frågan om det kan finnas något att hämta hos handlarn. Det är ju ett dyrt ingrepp som borde hålla mer än två (lugna) säsonger kan jag tycka. Hade jag själv beställt en liknande reparation hade det kanske varit enklare att hävda nån form av garanti på jobbet. Vore tacksam för hjälp vad jag ska göra i detta fallet. Har inte kontaktat firman ännu, tänkte be om lite goda råd först. Mvh Gunnar
  3. Nej, det har jag ej kontrollerat. Hur gör man det säkrast?
  4. Var ute en sväng i gårkväll och ändrar mig angående att den inte skulle varva ur ordentligt. Tomgången var högre när jag startade och sen varvade den ut som den skulle och jag gissar på ca >30 knop jämfört med ca 15 tidigare. Efter en stund så återgick den till det ursprungliga slöa läget. Så det verkar vara helrätt propeller för båten. Kombination av det beteendet och check engine, vad kan det betyda? Mvh Gunnar
  5. Hej. Har en Johnson 30hk -91 som har börjat gå dåligt, den skuter/nyser eller vad man nu kan kalla det för från avgasutloppet vid propellern samt från förgasaren. Detta gör den på samliga varvtal verkar det som. Den startar busenkelt och verkar för övrigt gå bra. Är det någon som har tips på saker att kolla upp? Mvh Gunnar
  6. Hängde på min 100kg Johnson i förra helgen. Lyfte upp skäddan i skålen på en garagedomkraft och kunde lätt pumpa upp den och hänga ner den på båten, givetvis får man vara två. Mvh Gunnar
  7. Hej. Har en Johnson 50hk -97 som Check Engine lyser på. Alla lampor tänds när jag vrider på tändningen, slocknar en efter en och sen tänds Check Engine. Detta oberoende om jag startar motorn eller ej. Summern hörs inte (ska inte den pipa till när man vrider om nyckeln?). Sen har jag några överblivna kablar längst fram på kabelmattan, se bild. Vad är de till och kan de påverka? Motorn har P/T samt VRO och verkar i övrigt gå bra. Varvar dock inte ur riktigt, men jag tror på propellern. Vad finns det för fel som kan generera att denna lampa lyser? Tack på förhand! Mvh Gunnar http://www.geting.se/viewimage/image/243523-Bild2.jpg Förstoring av röd ring: http://www.geting.se/viewimage/image/243521-Bild3.jpg Senast ändrad av Holiday-Linnea | 20 maj 2010 | 20:11
×
×
  • Skapa nytt...