Swat
Medlemmar-
Innehålls Antal
13 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Swat
-
Placering
Kadett
-
Hej!! Har en yamaha 55 hk-97, där ryckutjämnaren i propellern lagt av. Storleken på proppen är 11 1/8 x 13-G. Kan någon hjälpa mig med vilka andra storlekar jag kan använda som passar, och vad dessa har för benämning. Mototrn varvar aningen för högt idag, så det vore tacksamt om det är en propeller som sänker varvet något. Mvh Göran
-
Hej!! Vad skall man tänka på när man monterar trimplan (fasta) på en Buster RS?? Tänker på placering på akterspegeln, höjd etc?? Tacksam för hjälp!! Mvh Göran
-
Hej! Jag har en Buster RS med en 50 hk, som lutar ganska kraftigt åt babord när jag kommer upp i fart. Detta trots att jag sitter på styrbordssidan. Motorn är centrerad. Vad beror det på, och vad kan man göra åt det?? Mvh Göran
-
Hej!! Finns det någon vänlig själ som kan hjälpa mig med följande! Jag har en Yamaha 55 hk -94, med tillhörande originalreglage. Till det har jag köpt en Yamaha original trim och tiltmätare, och en varvräknare från Yazaki. Hur skall dessa två kopplas in. Jag har en kabelstam med fyra ledningar som kommer ut ur reglaget, dessutom fick jag till motorn en lång kabelstamm med fyrkantig kontakt på. Hur kopplar jag in dessa två mätare. Stort tack på förhand!! Göran
-
Hej!! Jag vill ha min trycktank i förpiken på en buster, till en Yamaha 55 hk. Är det någon som kan svara på om det fungerar att ha en ca 4,5 meter lång bränsleslang från en trycktank till utombordare?? Mvh Göran
-
Kan någon hjälpa mig med tips om en till vikten, lätt utombordare, i 50-60 hk klassen. Två taktare, årsmodellerna ca 89-00. Yamahas 50 hk väger 102 kg, vill ner på ca 80 eller lägre. Tack på förhand G
-
Kan någon ge mig ca skillnaden i vikt mellan en 40, 50, och 60 hk 2 taktare, årsmodell ca 99 till 00. Ska byta motor på min förstärkta Buster RS, och hade tänkt mig en femtio hästars, men sextio verkar mycket lättare att hitta. men med anledning av att jag inte vill att den ligger för djupt i vattnet så är vikten avgörande. Tack på förhand! G
-
Många säger att 40 och 50 hk utombordare är exakt likadana. Hur ökar man då dem från 40 till 50 hk. Är det ett dyrt och problematiskt ingrepp. De motorer jag syftar på är 2 taktare i årsmodellerna 99- till tidigt åttiotal, företrädesvis japanska modeller. Mvh G
-
Förslag på bästa utombordaren i 50 hk klassen...2 takt i årsmodellerna 90-00..??
-
Är det någon som kan hjälpa mig med en generell Viktskillnad mellan 40, 50 och 60 hk utombordare, 2 takt. Är det något märke eller modell som är lättare än andra?? Mvh G
-
Någon som har förslag på utombordare i klassen 50-60 hk, som är hyffsat lätt i vikt! Hur mycket brukar det skilja i vikt mellan 40, 50 och 60 hk? Årsmodeller runt 1990-1999! Tänkte montera den på en Buster R. Tack på förhand G
-
Hej! Den är godkänd för 35 hk! Är just i färd med att sätta på en 50 hk på min R Mvh G
-
Hej!! Hoppas ni kan hjälpa en färskingmedlem med lite råd om val av utombordare! Jag har en Buster R -84 med väldigt få gångtimmar och välvårdat skrov. Har tills nu haft en Yamaha 30 hk-89 på den, men vill byta ut den mot en något kraftigare maskin. Båten är juh iofs bara godk för 35 hk, men jag tänkte tulla en aning på den regeln, eftersom jag vill kunna hålla en högre medelfart utan hysteriskt motorvarv och bränsleåtgång. Den har juh därtill en identisk uppbyggnad som RS en, som är godkänd för 40 hk, dessutom tänkte jag tillverka en rostfri förstärkningsplatta till aktern/motorinfästningen. Önskar en 50 hk alt 60 hk. Några tips om val av modeller av dessa i årsmodellerna ca 89-95, två taktare, som har ganska låg vikt?? Någon med erfarenhet av att utrusta Buster R med en aningen för stor motor? problem etc?? Är det vanligtvis någon större viktskillnad mellan 50 och 60 hk?? Tack på förhand G Senast ändrad av Swat | 21 december 2008 | 23:09