Gå till innehåll
lördag 09 november 2024

Steve_Drake

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    52
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

1 Neutral

Om Steve_Drake

  • Placering
    Löjtnant

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Nä det är tyvärr inte från konserveringen. Har sugit rent några gånger. Det känns nästan som att det läcker från behållaren d.v.s. Att det läcker även när båten ligger stilla på torra land. Jag får helt enkelt kolla.
  2. Skall snart sjösätta min båt, men har märkt att den läcker glykol. Hittade en del nere i kölsvinet. Vet ni några vanliga platser man skall leta på/skruva åt eller är det att starta upp den och se under drift? Tacksam för svar Mats
  3. Har inga fötter på värmaren vad jag vet. Tänkte hänga upp den med vinkeljärn bara. Kan fixa nån centimeter distans då så skall det nog vara lugnt
  4. Tack. Då borde det inte vara några problem alls med placering tänker jag.
  5. Nu har jag ålat runt i min båt och försökt att hitta en bra plats för värmaren. Min fråga är helt enkelt: Hur nära träpanel kan man ha värmaren? Hur varm blir wallas rökgasslang? Min förhoppning är att kunna dra rökgasslangen genom köksskåpet, tänkte göra en liten "trägång" att dra slangen i till en Wallasgenomföring. Går detta tror ni? Tacksam för svar Mats
  6. Har precis köpt mig en gammal Wallas som jag tänkte installera i min Fjord. Frågan är vad man skall ha för slang från värmare till skorsten. Jag inser att man har en "dubbelslang", men är det något man köper eller tar man bara två varmluftsslangar av olika dimension? Tacksam för svar/ Mats
  7. Skall göra så. Tänkte att det kanske fanns något tummen och pekfingrettips. Jag har en Ford Lehman 2715E 120Hp och vill sätta in ett Borg Warner backslag 10-18-004. Tanken med att byta är att jag vill ha nån knop till( annan utväxling) samt råda bot på ett litet oljeläckage som vi tror kommer från backslaget.
  8. Sorry.. Får nog uppdatera lite. Har en Fjord 27 nu och vi har ett litet oljeläckage i backslaget samtidigt som att jag vill ha en bättre utväxling. Förre ägaren tänkte byta och köpte därför ett backslag med annan utväxling. Han renoverade även detta.
  9. Har funderingar på att byta backslag på vår båt. Har läst lite om att man kan göra det själv med några polare, kall men ej för stark öl och gott om timmar. Undrar dock om någon vet vad en firma skulle ta på ett ungefär? Inser att det beror lite/mycket på hur det ser ut i båten etc. Men någon kanske kan höfta eller berätta om eget byte, har redan ett nytt backslag så det är bara jobbet som behövs.
  10. Tackar för erbjudandet men min tanke var också att Walle på marincentrat skulle ta en titt på båten och han håller ju till just i Fiskebäck. Får se om det dyker upp nåt där. Med vänlig hälsning, mats
  11. Hallå. Har just köpt mig en ny båt som inte ryms i min båtplats i Björlanda Kile. Grefab är ju som vanligt väldigt lätta att ha å göra med så när man pratade med dem om detta så kunde de inte hjälpa mig alls med en låneplats. Vi har vår vinterförvaring Fiskebäck och vi kommer att hämta båten första veckan i oktober. Finns det någon som har en plats i Fiskebäck för en 3m bred båt som man kan låna en vecka eller två innan upptagning så hade vi varit jättetacksamma. / Mats
  12. Hallå. Jag har en Albin 25 DL som jag har haft i tre säsonger nu och jag har en liten fråga om hastigheten. Den har en MD17c och varvar upp i cirka 2200varv. Förra ägaren har nämligen bytt propeller på den för att den skulle få lite mer drag i starten(varför man nu vill ha det). Den gör för tillfället max 7-8 knop och ligger på ca 6-6,5 vid 1800 varv. Låter detta normalt eller kan det vara dags att byta tillbaka till originalpropellern för att få högre marschfart? Tacksam för svar Mats
  13. Någon som har en tanke på hur mycket bottenfärg det går åt till en Albin 25:a? Skall beställa några burkar och ar ingen aning....
  14. Har en Albin 25a med värmartrubbel. När jag startade värmaren i höst efter att ha köpt båten så rök den mycket och stannade efter ca två minuter. Vad jag förstått så är det en säkring som går om det inte tänt då. En polare tog hem värmaren och rengjorde den noga, men nu har vi lite andra problem. Efter att ha kopplat in den igen så går inte pumpen som vi vill. Den tickar en gång och är efter det tyst. Vi testade att koppla ström manuellt och varje gång man kopplar till kabeln så tickar/pumpar den en gång och diesel kommer. Värmaren stänger givetvis fortfarande av sig efter ca två minuter. Spänningen ligger på strax under 12. Någon som har en tanke på vad det kan vara? Tacksam för svar Mats
×
×
  • Skapa nytt...