Mossan
Medlemmar-
Innehålls Antal
31 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Mossan
-
Placering
Fänrik
-
Hej intressant att du undersöker firman som vill sälja båt till dig annars kan det bli som det blev för mig ..köpte en sak fick en annan...men du tycker kanske att amn får skylla sig själv? eller som du skrev till mig när jag blev lurad: Mossan... du ville köpa dyra apelsiner till priset av ruttna äpplen och när du istället erbjuds en grapefrukt så struntar du i att kolla upp den och blir sur som en citron... =) Folkets domstol, fall 1. Dömer till Oceanmasters fördel. Anledning? Efter allt gnäll från Mossan så verkar det ändå som att när båda sidor presenterats så är båda parter överens om att man följer lösningsförslaget från Oceanmaster, vilket tyder på att detta hade kunnat lösas tidigare, enklare och utan all smutskastning från Mossans sida. Tycker gott att du själv får stå för kostnaden att typa om kärran. Det är ju du som gjort fel i den här affären, något du borde vara medveten om eftersom du själv säger att du är en affärsman. (affärsmän är de värsta kunderna, och när jag hörde att frun gav sig in i diskussionen fick jag en klar bild av situationen =)) /DAWA Hoppas att du får in tillräckligt med uppgifter/info innan du köper något Ha en bra dag /mossan
-
Svar: Hur går det nu då? Blir det någon ordning på denna affär? NEJ, DET PRATADES FRÅN OCEANMASTER, MED VACKRA FÖRTROENDEGIVANDE ORD HÄR PÅ FORUMET, OM ATT DE TÄNKER LÖSA DET HELA...MEN NEJ.. ..SEDAN DET LUGNAT NED SIG LITE PÅ FORUMET SÅ LUGNADE OCKSÅ OCEANMASTER NED SIG OCH NÅGON HANDLING BETRÄFFANDE EN LÖSNING HAR INTE SETTS TILL.. SOM JAG SAGT TIDIGARE: HÄR LURAR EN OSERIÖS HANDLARE OCH SOM JAG NU FÖRSTÅR SÅ VERKAR MIN VARNING TILL ER BÅTFOLK VARA ALLT MER BEFOGAD! /MOSSAN
-
Svara Citera Rapportera Skrivet: 29 oktober 2008 | 12:26 Repris: Har ännu inte sett någon aktiv handling i detta från O-master!/m-n Jag måste lyfta fram ett av de senare inläggen: Jag tycker Oceanmaster bjudit till och löst det hela på bra sätt, nöjda kunder beror på hur man hanterar reklamationer. //Ulf Jag är beredd att hålla med om detta och kommer också att erkänna Oceanmaster som ett kundorienterat företag den dag de rättat till det hela och jag är en ägare till ett TK 1450 kg släp som jag betalat för. mvh Mossan Repris: Har ännu inte sett någon aktiv handling i detta från O-master!/m-n
-
God dag alla tåliga forumläsare Jag måste lyfta fram ett av de senare inläggen: Jag tycker Oceanmaster bjudit till och löst det hela på bra sätt, nöjda kunder beror på hur man hanterar reklamationer. //Ulf Jag är beredd att hålla med om detta och kommer också att erkänna Oceanmaster som ett kundorienterat företag den dag de rättat till det hela och jag är en ägare till ett TK 1450 kg släp som jag betalat för. mvh Mossan
-
Svar till Gunnars fråga: Jag var tydlig med att jag ville köpa en 1450 kg trailer. Jag hade köpt båt hos Lerkils båtvarv, vilka endast kunde erbjuda mig 1300 kg eller 1500 kg trailer varvid jag sökte efter en trailer som jag kunde använda till min båt, en trailer med totalvikt 1400 eller 1450 kg. Givetvis hade jag köpt en trailer av samma företag de som sålde båten till mig om de hade haft en som passade. /mossan
-
Att någon UPPLEVER att man blir felbehandlad kan ingen ta ifrån den personen. Att sedan behöva kontrollera företag, varor etc. innan köp görs bara vid handel med privatkunder, misstänkt oseriösa företag eller som vid forntida hästaffärer. Vid framtida handel med förtroendegivande företag, modell Lerkils båtvarv, skulle jag aldrig drömma om att behöva kontrollera varn innan köp. Jag försöker lita på folk så långt det går och får annars se sådana här affärer, som denna med 1450-trailern, som dyrbara lärpengar Trevlig kväll
-
Men snälla du Ge mig någon anledning varför jag skulle berätta om denna affär om jag inte upplever mig som felbehandlad kund? Tycker också att det vore märkligt om man inte skulle vilja se en lösning på detta, vilket jag varmt välkomnar. /mossan
-
hej Danne, vet inte om det är rätt eller fel att svara på ditt inlägg, då det tydligen lätt kan tolkas fel, det enda jag önskade var att köpa en trailer med 1450 kg totalvikt och gjorde det kanske av fel säljare....men här är lite du missat: Hittills har jag fått fram följande: Du ville komma så billigt undan som möjligt (vem vill inte det) och gav ett skambud på en ny 1450-trailer. SKAMBUD, VET JAG INTE, SÄLJAREN MÖTTE BUDET DAGEN EFTER MED ATT VARA VILLIG ATT GÅ HALVA VÄGEN , ATT SÄLJA 1450 SLÄPET FÖR 22500 INKL. TRANSPORT TILL LERKIL. Du blev erbjuden en annan trailer då de inte ville ta ditt bud, med info om att den inte är exakt likadan och du ombads kolla upp så den stämmer med det du vill ha. SÄLJAREN HAR ALDRIG INFORMERAT OM ANNAT SLÄP ÄN URSPRUNGSTRAILERN TK 1450/2, OM SÅ VORE FALLET SKULLE JAG INTE KUNNA KÖPA DEN. Du betalar och åker ner för att hämta trailern, kopplar på och åker och lastar båt för att sen åka hemåt. SÄLJAREN LEVERERAR SLÄP TILL LERKILS VARV SOM LASTAR PÅ BÅT, JAG KOMMER NED OCH HÄMTAR FÄRDIGLASTAT SLÄP. Du åker några timmar och vid en rast(?) kollar du upp trailern och upptäcker att det inte är den första, helt nya, 1450-trailern som du gav ett skambud på. Du ringer till säljaren och efter lite diskussion så kommer frugan in i samtalet och kräver att ni ska få den nya trailern istället för den ni köpt eftersom ni inte får köra den ni köpt pga totalvikten. DET HAR ALDRIG VARIT PRAT OM NÅGON NY TRAILER, UTAN HELA TIDEN EN NÅGOT BEGAGNAD TRAILER 1450KG, ÅRSMOD. 2008 I NYSKICK. Du åker hem och bestämmer dig för att hänga ut företaget på Maringuiden. När du sedan märker att alla inte köper din historia om grundlurad familj, med fru och barn, snyft så är du öppen för företagets lösning på ett problem som egentligen aldrig funnits om du bara kollat upp den trailern du blev erbjuden till det pris du ville betala. DET FINNS ABSOLUT INGET SYFTE MED ATT HÄNGA UT NÅGON, ENDAST FÅ RÄTTELSE I EN AFFÄR DÄR MAN FÅTT NÅGOT ANNAT ÄN DET SOM LOVATS. Har jag missat något? /MOSSAN
-
herregud stopp o belägg rent mjöl i påsen eller gnällspik..... Backa tillbaka till ursprungsmotivet, av vilken anledning skulle jag vilja köpa en trailer av Oceanmaster om det inte var av den anledningen att de hade en trailer som passade mig? Det vimlar av trailers i olika viktklasser och jag hade kunnat köpa en hos samma firma som jag köpte båten, Lerkils båtvarv, MEN de kunde bara leverera trailer med totalvikt 1300 eller 1500 kg, jag hade också kunnat köpt en ny tailer med 1500 kg totalvikt för ca. 25000 kr. Motivet var att jag behövde en 1450 kg´ s trailer och Oceanmaster sålde en sån till mig. Att denna tråd tar en vändning tycker jag beror på att Oceanmaster sträcker ut en hand och försöker lösa detta. Sammanfattningsvis: Jag hade ett motiv att köpa en speciell trailer - köpte en sådan (trodde jag) - fick fel trailer - tycker att detta är fel. - men ställer stor tilltro till att säljaren rättar till detta. /mossan
-
Det börjar gå åt rätt håll i lösningen av denna historia... Fredrik(Oceanmaster) jag tar för givet att ni står för alla kostnader i samband med om-/nybesiktningen av denna trailer, eller?? /mossan
-
Svar till: God morgon Mossan och övriga. Är inte då en lösning att vi skickar nya papper till dig med intyg samt att vi typar om kärran från en 1500 till en 1450? Denna ram finns godkänd i tre viktklasser och är identiskt oavsett total vikt. Idag så finns det 1400 , 1450 samt 1500 alla på exakt samma ram. I hopp om en lösning Mvh Oceanmaster Hej Fredrik o Oceanmaster Bra att du eftersträver en lösning på detta trassel, jag skulle då vilja ha en mer tydlig framställning av hur du hade tänkt dig rent praktiskt att ovanstående lösning skulle kunna ske? Beträffande önskemål om att lägga ut vår mailkorrspondens på detta forum är jag inte främmande för detta, men i detta läge då Oceanmaster erbjuder sig att lösa det hela tyckar jag att det kan vänta, det räcker att vi delgett allmänna reklamationsnämnen denna. /mossan
-
Om förra tråden fungerar, vet jag inte?? Oceanmaster, påstår sig lösa det hela, så att vi kommer att vara nöjda kunder, låter bra men hur det skall ske, om det sker, etc. vet vi inte.....??? I dags läge är vi icke nöjda kunder som fått något vi inte vill ha av en försäljare, om denna lyckas ordna så att vi är nöjda, så är ju företaget inga skojare längre....MEN det vet vi ju inte innan man uppvisat en handling i detta /mossan
-
CTEK, är en laddare som jag köpte ganska tidigt för att ladda familjens bilar och motorcyklar, nu när jag står inför att köpa en CTEK till båten blir jag lite förvirrad av det ENORMA utbud av olika CTEK-laddare.. Vad skall man välja för någon, någon som har erfarenheter av M200, M300, 3600, 3700 etc. modeller som finns, själv köpte jag en CTEK safir90 för en massa år sedan, och den har ju fungerat, men vad skall man välja till båten?? /mossan
-
Visst Alla skulle må bra av en lösning på detta trassel och vi är givitvis villiga att agera så att vi upplever att vi är en nöjd kund. Om vi är intresserade av att köpa apelsiner så är vi givetvis nöjda först när vi får apelsiner, om jordnötter skull levereras så skulle vi uppleva oss som lurade kunder tills dess att leverantören löste situationen......eller hur??? Som affärsman vet man också att nöjd kund genererar fler kunder samt att en missnöjd kund kan rasera en hel affärsrörelse...så visst är vi säkert, båda parter, måna om att kunden är nöjd och att en lösning kommer till stånd...eller hur??? /mossan PS. Tack för att ni bryr er om att följa denna affär där en konsument känner sig helt lurad, så lurade att VI valda att gå till allmänna reklamationsnämnden DS.
-
Tack Bo Jo jag har båten på en trailer ;-)) Däckställning eller A-ställning fördelar/nackdelar när man har den på en Finnmaster 6100 OC,MC, el. Flipper 630 CC,OC ?? Hur stor skall den vara, du säger 8 meter till din 5,8 m båt skall det vara så?? Hur skall man tänka beträffande storleken och vikten på tillhörande presenning?? Tacksam om svar /Mossan