

MTU-V20
Medlemmar-
Innehålls Antal
19 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm MTU-V20
-
Placering
Kadett
Senaste Profilbesöken
Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.
-
Rolle, du har fått mail MTU-V20
-
Hej Henrik! Kablarna är cirka 12 år gamla om du inte bytt dom, kanske dags att uppgradera kablaget, eller varför inte köpa nått nytt kombo-instrument, har ju hänt en del senaste åren. (Fick den maskin du har i din båt som ersättnings maskin 2001, tror jag använde de gamla kablarna som jag redan dragit fram.) Mitt tips behåll ekolodet uppgradera GPS:en till en som får plats på teak plankan. Säker båt, lite jobbig i krabb sjö.. MTU-V20
-
Uppgraderad 75:a kräver en 21 Alu black max. (Kör denna på min 568, varvar ~5600 37kn GPS) Lycka till // MTU V20
-
Uppgradera från 90 till 115 är ju dumt, bättre i så fall att köpa en ny/beg 75:a och uppgradera denna till 115 ger cirka 105hk, (även 90 blir endast 105hk pga vissa skillander mellan 75, 90 och 115) Då gör båten 36-37kn utan laser 2 och cirka 39 med (GPS). (Black Max Alu 21, Laser 20) Kostade 3000 hos Lundins (skruvade själv) Förbrukningen blir ju naturligtvis högre om du utnyttjar effekten, men vid samma effektuttag ingen skillnad i princip. Minst 90 är ju helt klart att rekommendera. Lycka till. / MTU-V20
-
Två lod och samma frekvens ger problem, kan också noteras om man fiskar nära annan båt. // MTU-V20
-
Problemet löst, glapp i neutral brytaren i reglaget. Kollade detta i går kväll men, nåt slog väl slint. Fixade ett kablage så denna kan förbikopplas om det strular igen. Tack för tipsen MTU-V20
-
Problemet löst, glapp i neutralbrytaren i reglaget. Konstigt nog provade jag att koppla förbi denna, men nåt slog väl slint i går kväll. Nu funkar givaren, men gjorde ett förbi kopplings kablage om det skulle strula igen. Tack för tipsen MTU-V20
-
Har varit lite trädgårdarbete, så har inte hunnit med motorn ännu, men som sagt tack för alla tips
-
Har startspärr, DEFA. Dock brukar väl startmotorn dra runt även om man glömt avaktivera detta (samma resultat om man glömt död mans greppet. Vi fortsätter felsökandet, tack MTU-V20
-
Tack för tipsen, kollar dessa saker. Började titta på problemet i går kväll så det blev inte så mycket gjort. MTU-V20
-
Hej! Någon som har en ide´ hur att lösa nedanstående problem min motor som är en Mercury Optimax 75 2007. Efter att ha kört en hel dag med många stopp och starter utan problem drar plötsligt inte startmotorn runt, inget klickljud eller annat från solenoid/ motor. Allt ser normalt ut (när man vrider på nyckeln, händer bara inget förutom det vanliga pipet när nyckeln vrids) Har kollat: Säkringar under kåpan. Batteri. Lösa kablar, kan inte finna några. Kollade in neutral brytaren i reglaget (883711 A12) genom att koppla ihop de två röd-gula kablarna från reglaget-på motsatta sidan. (Min bedömning var att in neutral brytaren bara sluter kretsen) Mycket tacksam för tips hur att komma vidare. //MTU-V20
-
Hej! Någon som har en ide´ hur att lösa nedanstående problem min motor som är en Mercury Optimax 75 2007. Efter att ha kört en hel dag med många stopp och starter utan problem drar plötsligt inte startmotorn runt, inget klickljud eller annat från solenoid/ motor. Allt ser normalt ut (när man vrider på nyckeln, händer bara inget förutom det vanliga pipet när nyckeln vrids) Har kollat: Säkringar under kåpan. Batteri. Lösa kablar, kan inte finna några. Kollade in neutral brytaren i reglaget (883711 A12) genom att koppla ihop de två röd-gula kablarna från reglaget-på motsatta sidan. (Min bedömning var att in neutral brytaren bara sluter kretsen) Mycket tacksam för tips hur att komma vidare. //MTU-V20
-
Hej Magne! Radion har jag monterat på en teakplatta som jag sikat fast i sidan vid passagerarplatsen en bit ner (mellan styrpultpetens slut och sittbänkens början). Inte i vägen och lätt att dra fram kablage från undersidan pulpeten (satte fast kablage i bytulgummi i kanten mellan innerline och pulpet) Tyvärr inga bilder tillgängliga Ha det bra // MTU-20
-
Hej Magne! Ok, AIS. Ang kapell och fäste. Jag har ett Glomex GXRA125 fäste med snabbreglering med handtag så jag fäller helt enkelt ner antennen mot relingens ovansida och kan på så sätt få på kapellet. Se bild
-
Mangne Ang VHF antenn placering, jag monterat min antenn på styrbord sida av, på den vertikla den av det rostfria räcket runt rutan, lite sämre höjd än om man placerar den längst upp, men i vägen betydligt mindre. se bild MTU- V20, nyss hemkommer från årets andra 568 tur.