Holliday
Medlemmar-
Innehålls Antal
85 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Holliday
-
Placering
Kapten
-
Har fått ett problem. Oljetrycksmätaren visar lite mindre när motorn är kall i år mot förra året. Helt ok när motorn är varm. Visade rätt förra säsongen. Det är elektrisk givare. Har inte gjort något med det elektriska i vinter så det är det samma som förra året. Ny olja och filter vid upptagning. När motorn är igång (kall) så slår visaren ca 2mm fram och tillbaka i oljetrycksmätare det försvinner när motorn har blivit varm. Det är ju så knepigt fel. För börjar motorn att ge sig så har man ju bra tryck vid kall motor och dåligt vid varm motor här är det ju tvärtom. Har en teori om att givaren kanske börjar ge sig. Hoppas på respons från er.
-
Hej Hoppas att någon kan svara på detta Skall nog kopa en båt med MD 21. Frågan ar. Vad ar skillnad mellan MD21. MD21 A. MD21 B. Utseende ? HK ?
-
Men åker man inte med farleden oavsett vilket håll man kommer ifrån?
-
Hej. Har en Biltemapump liggandes om du ar inntreserad?
-
Hej Tror nog inte det är så farligt att köra några kortare sträckor. Men du skall reparera skadan annars har du obalans i proppen som sliter på lagren. Själv lämnade jag in mina två proppar (duopropp) på rep hos en hemma. Den ena proppen såg inte så väldigt hel ut men han fick det till. Båda reparerade balans 1800:- vet inte om det är dyrt eller billigt men det är gott att ha ett par på reserven.
-
Läs på knep att samla upp glykol. Mitt svar hamnade där till dig och andra.
-
1.Kapa av toppen av en 25 lit. 2. Lossa avgasslangen från drevet. 3.Lossa intagsslangen för vatten från drevet och koppla ihop med en annan slang så du kan stoppa i hinken med glykolblandat vatten 50/50. 4.Ha hinken klar med glykol till en (V8 ca 20 lit). 5.Starta motorn med slangen i hinken med glykol. 6.Se nu efter vid avgasslangen när det börjar att komma glykolvatten så in med 25 lit dunken och samla upp det så kan du använda det nästa år igen. 7.När du har tömt glykolvattnet kan du ju mäta det så det håller rätt fryspunkt. 8.Tömm inte ut det som nu har konserverat med utan låt det stå i motorn till våren. Tror att jag fått med det mesta men det finns säkert dom som har synpunker på detta. Senast ändrad av Holliday | 26 september 2009 | 20:35
-
Hade ett liknade problem på min AQ211 Cheva 305. Lade in en fråga här på MG och fick till svar att när motorn är varm eller jummen så rör aldrig gasen (pumpa). Det fungerade helt perfekt motorn startade med en gång. Så pröva med det först. Sen till ett föregående svar att man skall ta bort svänghjulet för att byta brytare ???????????.
-
Bara ett tillæg att båten står på land.
-
Tanken ær jordad mot batteriet i båten.
-
Skall motera ny brænslemætare och vill inte jobba med den i båten. Tænkte fylla den med vatten nær jag skall montera den och vill inte søla med 180-190 liter vatten i båten. Men om man drar en ledning och jordar mellan tanken och jeepdunken så bør væl faran vara øver?
-
Skall tømma tanken i båten och har några frågor om det. Vågar man slanga ur bensin før det blir ju relativt høgt fall på bensin ca 1,70 cm kan væl bli problem med statisk elekrisitet? Har sett att Biltema har elekriska bensinpumpar till bil men det kanske blir før mycket att pumpa ur ca 60-70 liter.Eller ær det någon annan som har bættre førslag?
-
Ca 15-20lit blandad 50/50 till en V8.