-
Innehålls Antal
113 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Jippe
-
Placering
Örlogskapten
-
Här kommer bilderna! Bilden där båten är i profil var kass. Båten är ca. 5,5m lång, 2m bred Hoppas ni kan se lite iaf.
-
Tack för svaren! Så fort min son är nattad så ska jag fixa bilder! Min snipa har ruff och det är öppet baktill. Ratten sitter på högersida. Jag laddar upp dem vid 20.00
-
Hej, Jag har köpt en snipa där man sätter en utombordare inuti båten och styr med roder. Jag skulle vilja ha er expertis på identifiera båten. Har sökt överallt men hittar inget. Båten håller på gå igenom en stor renovering för skall säljas men vore kul och veta vad för båt jag har. Tacksam för all hjälp jag kan få! Ska lägga upp bilder. Jag får återkomma ikväll för mina bilder är förstora...
-
Jippe började följa Snipa med en utombordare inne i båten, hjälp!
-
Harts. È de ett fast grundämne eller du kan åka med in i bränslefilter? Mvh, Jimmy
-
Smart grej, att man ej tänkte på det!! Pumpa ut samma väg fast till en dunk istället för motorn. verkar ju enklast skulle jag tro! På den rostfria tanken sitter ett litet munstycke som är fast svetsat. Bensinslangen går in från munstycket in i motorn. Förra ägare klippte slangen rakt av och koppla in ny bränsleslang med lösa dunkar. Jag vet ej om munstycket är gängad eller ej. Har inte tagit av de för kommer ej åt det. Sitter en bra bit in och du får bara in en arm.(Jävla amerikanare) !(!(!?!= Tack för svaret! Mvh, Jimmy
-
Tanken är rostfri. Jag har inga behov av mer stuvfack utan mitt mål är ju att använda denna fasta tank för slippa bära runt på massa bensin var gång man ska ut. Ska jag slanga ur tanken eller hur menar du? Hur jag upp skitet som ligger i? Mvh, Jimmy
-
Hej Fred, Sorry för de, många frågor som dyker upp och tänkte jag drar ner alla direkt så kanske nån kan svara på dem. Inte alla men några iaf. Det är en rostfritank som sitter inbyggd. Mvh, Jimmy
-
Ingen som kan svara på mina frågor?
-
Hejsan, Nu börjar båtsässongen närma sig med storsteg!! Jag köpte min nuvarande båt förra året begagnad. När jag köpte båten så hade killen klippt av bensinslangen och kopplat in så han körde med lösa 30L plast dunkar. Han sa att när han använde den fasta tanken så satt de stopp tipp som täpp och han var tvungen och rense bränslefiltret ute på sjön ett flertal gånger. Ta av de och blåsa rent. Jag är extremt trött på bära 80Liter bensin i små dunkar varje gång jag ska ut med båten och vill därför använda den fasta tanken. Grejen är den att man kommer inte åt tanken och kan ej öppna och se. Den är helt inbyggd i skovet. Finns en liten lucka man kan öppna och så ser man tanken men man når knappt den och kan ej göra så mycket. Finns inget hål man kan suga ur bensinen ur(utom det hål där man tankar men ej optimalt och får ej ur nån bensin ur tanken). Finns här nån själ som kan berätta för mig hur jag ska gå till väga? Hur fasiken finns där skit i bensintanken när den är så inburad i båten? Finns där nått medel som garanterat funkar? Måste jag hålla på med de där jävla dunkarna? Kan jag skada motorn om jag tankar upp fasta tanken och provar köra med den utan veta vad som finns i? Vad är nackdel med fast tank och bensin i den? Beväxning? Tack om ni kommer med idé och förslag! Alla svar uppskattas!! Trevlig båt sommar på er! Mvh, Jimmy
-
Hej Gordon, Jag har kollat på propulse med men skeptiskt när alla skriver de tycker de är dåliga osv. Har en motor på 225HK och känner att materialet i propulse kanske inte töjer med min motor. Kanske é bra på mindre motorer men skeptiskt till de stora. Kanske är helt fel på det? Mvh, Jimmy
-
Okej, tack för informationen! Känns som bortkastade pengar att köpa en 4-bladig propeller eller trimplan om jag förstår rätt. Min båt gräver ner sig enormt mycket när man ska ut mot öppet vatten runt 5-10 knop. Den går fruktansvärt tungt. Men tack för informationen! Blir en sommar med vanilga aliminium proppen. Mvh, Jimmy
-
Hej, Har idag en stor öppen styrpulpetare som är v-bottnad. I hamnen där båten ligger måste man köra i ca: 5knop i ca: 2km innan man når öppet vatten. Under denna tid drar båten oehört mycket soppa och bara plöjer sig fram. Har en Johnson 225HK 2-takt 01:a. Sitter idag en 3-bladig aliminium propp 19. Jag går nämligen i tankar på en rostfri 4-bladig. Kommer detta göra skillnad? Läst man får ner bränsleekonomin och bättre grepp. Nån som har erfarenhet av detta? Eller ska jag istället lägga dessa 6000kr på trimplan och fortsätta köra med aliminiumpropp? Hur resonerar ni? Jag är inte ute efter fart utan planing och få ner bränslekostnaderna. Ny motor är ej på tal. Mvh, Jimmy
-
Tack ska du ha lubbe! Har nu kontaktat p-trim! Mvh, Jimmy
-
Hej Lubbe, Tack för ditt svar! Jag har ju ingen knop mätare så vet ej om jag har rätt varvtal på motorn när jag kör eller hur de é. Har en 2-takt Johnson 225HK från 01:a. Båten är en Bayliner trophy, öppen styrpulpetare på ca: 1500kg. Men ska kolla med trim i sthlm och höra vad dem säger. Hur vet man om man har rätt varvtal igentligen? mvh, Jimmy