VanerVator15
Medlemmar-
Innehålls Antal
67 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm VanerVator15
-
Placering
Löjtnant
Senaste Profilbesöken
661 profilvisningar
-
Har köpt en Mercury 4hk 4takt 06:a.Jag har bara kört med den inbyggda tanken men efter 2 bensinstopp vill jag koppla in den externa 12 liters tanken.Min fråga är hur skall bensinkranen på motorn stå och vilka lufningar skall vara öppna?
-
Har en Mariner 30hk 2-takt som varvar jättelänge efter gaspådrag.Varvar sedan sakta ned till låga varv för att sedan dö helt.Motorn går jättefint med växeln i.Bränslepumpen är bytt och fenomenet uppstod efter bytet.Innan varvade den dåligt för att den inte fick bränsle men nu hänger den sig på höga varv. Några idéer?
-
Mitt Primestarter lock har gått sönder.Frågan är behöver jag primestartern eller kan jag koppla bensinslangen direkt in i förgasaren ?
-
Testa, annars kan du ju byta propeller till en med lägre stigning
-
Hade samma problem på min johnsson 30hk -95. Det var bränslepumpen som hade gett upp.Bytte den och bränsleslanslang, sen har den gått bra igen.
-
Provade samma sak i våras innan sjösättning.Visade sej att jag hade för dåligt tryck i slangen.
-
På min Vator räckte det att flytta batteriet till annan placering för att den skulle rätas upp.
-
Har en 30hk johnson med trimfena.Det sitter en 11 propeller idag (22 gps knop) Funderar på om det är någon mening med att byta till en propulse propeller till nästa säsong.Vill ha bättre styrka och snabbare planing!
-
hygligt skick ha ha ser väldigt risig ut!!
-
Hade samma problem det visade sej att jag hade fått för grov bränsleslang.Bränslepumpem fixade helt enkelt inte att trycka upp bränsle,men när jag pumpade på blåsan gick motorn fint. Jag bytte till en kortare slang och en med mindre dimension,då funkade båten.
-
Skulle tro att det är samma motor men att man plockar ur 10 hästar mer ur 60 hästaren.