Gå till innehåll
fredag 22 november 2024

Soldansarn

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    49
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Soldansarn

  • Placering
    Fänrik

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. ... och den här.. Har inte skrattat så okontrollerat på bra länge! Tack för underhållningen!!!
  2. Fick ett totalt bryt som varade i 10 minuter här utan att jag kunde avbryta som sedan...
  3. Hej, jag ha en 280/315 med dubbla 4,3 MPI och den drar knappt 3 liter distansen i marschfart som är c:a 28 knop. Man kan nog komma ner en halvliter med singelmontage men tappar då fördelen med två vilket jag tycker överväger bränslestraffet. Givetvis innebär dubbelmontage även fördubblat underhåll etc. men även här tycker jag att fördelarna med två överväger, men det är ju givetvis upp till var och en att bedöma, och inte vad TS ville ha reda på. Siffrorna från Westfjord26 kan jag bara konfirmera. Snålfart är 6 knop, inte mer, då blir svallet/motståndet för stort och bättre att dra på! Annars kan jag bara rekommendera båten :-) //Soldansarn
  4. ... och den här.. Har inte skrattat så okontrollerat på bra länge! Tack för underhållningen!!!
  5. Fick ett totalt bryt som varade i 10 minuter här utan att jag kunde avbryta som sedan...
  6. Att vinterkonservera batteriet och glykolköra det är nog lite lurigt. Föreslår en låda liknande proplådan men med lite andra dimensioner eller underhållsladda då och då under vintern, då kan det lämnas kvar i Rydsen! Lycka till med sjösättningen!
  7. Kunde vara intressant att veta varför Du vill veta det nu när Du redan köpt den?
  8. Vanligt tösalt fungerar alldeles utmärkt! Provade det för tre år sedan i december, när isen kom alldeles för tidigt och frös fast båten innan upptag. Jag fick loss båten och dessutom luckrat upp en 10m ränna så jag fick ut båten ur hamnen! Saltvatten, javisst vad annars i Göteborgs södra skärgård :-) Aprilskämt, knappast...
  9. Tack Jarb, nu fattar jag, 10% till fogging är OK. Lite tungt att blanda oja och stabilisator till typ 100L soppa i tanken... tyckte inte det lät logiskt men som sagt, nu fattar jag
  10. Har 2x4,3 MPI och har aldrig blandat i något extra innan vinterförvaring och ej heller haft något problem, förutom att ena bränslepumpen rök i somras... Vet ju inte om det kan vara relaterat men akrylat med oljeinblandning? Akrylat är ju givetvis perfekt, men dyrt, men 5-10% olja, sotar inte det ner mer än vad det gör nytta? Hur ser Din vinterrutin ut på bränslesidan Jocke? (Ursäkta textformateringen från iPad...)
  11. Kul tråd det här.. Vore rätt så gott att byta låda då den jag har nu har en del små sprickor och börjar se rätt sliten ut. är ju värre än ett i-landsproblem... Sysselsättningsproblem? Måste ju finnas något annat viktigare på båten, livet vad vet jag, än en ny låda.. suck flytta till Dö-snack
  12. Vilken skittråd det här blev. Det finns ju en gräns för hur länge det kan vara intressant att spekulera....
  13. Höga lågsäsongspriser på baksidan..
×
×
  • Skapa nytt...