Gå till innehåll
torsdag 23 januari 2025

Trebork

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Trebork

  • Placering
    Kadett
  1. Har inte bytt popeten, körde på grund istället. Fick lämna in båten på GBM i Havstensund, överlämnar härmed även arbetet med popet- byte till dem. Får väl vara glad för att man är försäkrad i såna lägen.Har dessvärre ingen/inget att skylla på.. Nä, skämt åsido, blev ett lite abrupt avslut på denna säsongen. Verkstan ville ha 3 veckor på sej för att rikta utgående axel samt svetsa skäddan, sen ska det återmonteras oxå. Det blir vinterservice på en gång & inköp av plotter istället.. //
  2. Tjenna! Skrev vecka 30 att nu är det nära, det fina vädret alltså!Gissa om jag hade rätt Fick en kanonvecka till sjöss.. fast de så klart, klippte ett grund på fredagen V.31, resultat: stålpropp skev, utgående axel skev samt skrotad skädda. Jaha... tur man har försäkring i såna lägen. Dessutom klarade sej båten.. lite svårt att hitta ngt att skylla på fast iof var ju vattennivån nästan 40cm lägre än normalt.. nja, felet var nog mitt iaf..
  3. Kan från ganska säker källa meddela att spegelblank yta utan mista krusning inkommer V31, n:a Bohuslän för att sedan kvarstå i tre veckor, något lite regn nattetid två nätter per vecka (sambon börjar semestern...)
  4. Det är nog samvetet som sätter gränsen i ditt fall, trailern pallar nog:-). F.ö funkar det säkert att sjösätta med en V50 vid draget, kan ju bli värre när du ska ta upp båten...
  5. Vilken underbar respons man får på det här forumet! Givetvis återkommer jag om utgången av ventilbytet. Dröjer dock t.o.m V. 34, men den som väntar... Tack för alla tips! på återseende
  6. Återigen, stort tack för info! Har tagit reda på reservdelarna, 82:- moms, helt ok pris om det nu stannar vid detta. Misstänker att jag även måste byta impellern då verkstaden ej gjorde detta i höstas. Iof fanns problemet redan vid inköp av båten -06, då impellern var nybytt enl. sevicefakturan
  7. Tack för info! Sitter dessa ventiler så tillgängliga att jag kommer åt dem utan att ta upp båtan?
  8. Kylstrålen går hela tiden, problemet kommer efter att man åkt ett tag. Det är först när man går ner på lägre fart som det börjar krångla..
  9. Har en optimax 135 -00 som vill gå varm i låg fart (5-8 knop). Samtidigt vill den pendla mellan 1000 & 2000 rpm. Känner någon till detta fenomen, Motorn är regelbundet servad samt vinterkonserverad. Termostater båda sidor är bytta, matarslid är bytta utan någon förbättring. När man marschar i 30-35 knop går tempen ner i ca 45*, blir tokig på att larmet för överhettning går igång så snart man sänker farten, motorn går varm på 2-3 minuter efter gasavdrag Hoppas på svar// Trebork
×
×
  • Skapa nytt...