Gå till innehåll
torsdag 16 januari 2025

herlev

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om herlev

  • Placering
    Kadett
  1. herlev

    yamaha 40heto

    Hejsan alla båt folk! HAr en yamaha 40heto hemma som bara vill bråka med mig, har nu problem med att den inte varvar ut riktigt under belastning. kommer imer inte ens upp i planing. känns som halva motor kraften är som bort blåst. har testat med att görra rent förgasarna, ingen efekt. hade av motorn i vintras så när vi satte till backa den så satte vi den för långt ner så har höjt upp den ingen som helst efekt det heller. vill görna pusta och frusta till när den går på låga varv. har tagit av tändstiften för rengöring, dessa var blöta av bensin och väldoigt svarta. byte till nya föra året. har läst lite å funderar på om det är min cdi-box som inte vill mer, eller hur vet jag oim det är den?? är denna cdi-boxen koplad till gasen eller är det någon annan box som sitter där?? och ii så fall vad är det. tack på för hand hoppy mekan..
  2. hejsan igen då har jag byt kondensatorn å den startar så fint när man kört en stund med den. sammt att jag ska byta värme mätaren så blir jag nog av med att den visar att motorn är varm då jag misstänkler att det är den som inte vill som jag vill. hehe så ikväll efter jobbet ska vi ta oss en tur . tack så mycket för alla kloka svar. mvh andreas
  3. har rensat både filter å oljekylaren. blev en aning bättre men inte så mycket. men ska som sagt testa det där att ta bort termostaten. men sen är det ju koppar rör å i någr aav böjarna så ser det ut som dom är lite till klömda men det är ju svårt att få dom helt runda när man ska böja dom. för hoppnings viss har jag lite tid över imorgon som jag kan greja med den, så fortsättning följer:) mvh andreas
  4. Har byt termostat, köpte en på en marina till an aq130 så det antar jag att det är rätt. men ska testa att ta bort den men om den kyler hela tiden då varför ska det sitta en termostat på den?? svär far prata om att man skulle ta bort allt på termostaten för utom den översta metal ringen och gummi ringen eller ska man inte ha någon i alls? ska testa att byta slangen från drevet till första filtret. så får man hoppas att det funkar. tack andreas
  5. tackar så jätt emykcet då ska jag testa att byta den. Sen är ju det bara kylnings problemet. men får gå igenom alla slanga och hålla tumarna att det inte är toppen eller limpan som ska bytas utan något lättare fel. Men om jag fattat det rätt så ska den inte bli varmare än 60-65 grader när den är fullbelastad. Eller kan det vara så att dom som satt ihopden har tagit en bil topp å åbara sagt till mig att det är en marin top??? tack på för hand andreas
  6. Termostaten är ny å samma med impellern och packboxarna vid impellern.Den är sjövatten kyld. Förra ägaren sa att han hade bytt avgaslimpa för ca 2-3 år sedan. har soim sagt legat på land hela förra säsongen. var få rjag tag på sådana backelitskivor som du pratade om? tack på förhand andreas Senast ändrad av herlev | 08 juli 2008 | 14:50
  7. Hejsan alla kunninga folk där ute. har införskafat mig en safir kabin med en aq130 med två förgasare på vet ej vad det är för förgasare. men mitt problem är inte det utan att när man har kört så motorn är varm ( ca 70-80 grader) och man drar av på gasen så där motorn sedan går det ej att få igång den igen utan man måste vänta tills den blivit ljumen då startar den jätte finnt. Har ingen kunskap om sådana saker men vil gärna lära mig har försökt läsa här på forumet men hittar ej någon med liknande problem som mig. att till lägga så har båten lehat på land förra säsongen. fråga två hur varm ska en sådan här motor bli. den går upp till 80 grader ca, svärfar säger att detär för varmt för en marin motor vill han bara ge mig huvudvärk eller stämmer detta?? tack sam för alla svar man kan få. mvh andreas
×
×
  • Skapa nytt...