Jag har gett mig på att småserva min mercury 110 9,8hp från ca:1975. nr:4247374 Min tanke var att byta stift, blåsa ren förgasaren, byta olja i vinkelväxeln (aldrig gjort tidigare, farsans gamla motor) Byta impell (inte heller bytt) När jag då stog där och skruvade passade jag på att kolla kompet med en mätare från biltema Mätaren har funkat bra på bilar så den är nog OK tror jag. Nu är jag nvis när det gäller båtmotorer men fick svaret att det ska vara kring 10kg tryck, nu visade manometern 6 på den övre och 7 på den nedre. I och för sig så har motorn stått över ett år utan att ha fått olja i cylindrarna :-( glömde... Så det var nog bra torrt i loppen. Efter att ha droppat i lite olja i loppen visade både cylindrarna ca:9,5kg Nu till min undran, eftersom att jag inte hade kört motorn på länge, kan det ha inverkat på mätresultatet? Är det här bevis på att jag behöver byta ringar? Är det ett jobbigt pyssel? (bytte nyligen motor i en Volvo 850 som jämförelse) Jag kör en vecka per år då jag fiskar i Piteälven. Är det värt det eller ska jag köra vidare, den har ju faktiskt känts lite slö dom senare fiskeresorna? Hur dyrt kan man tro att det blir med packningar och ringar? Måste ringarna köras in efter det? Tacksam för svar. /Anders