Gå till innehåll
torsdag 28 november 2024

gnagis

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    22
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om gnagis

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. I somras försökte jag få tag på en begagnad men lyckades inte så det fick bli en ny för ca 700:-. Dyrt men faktiskt värt pengarna tycker jag. Uppe på landbacken så funkar det skapligt med typ hylsor och tänger, men behöver man plocka av propparna under vattnet så är det bra mycket knepigare. Plockade av mina under vattnet och det var väldigt enkelt med nya prop-nyckeln. Värt varenda krona
  2. Ang. 200CC (kanske fler modeller som har detta problem) ? Nån som har nån bra lösning på stege/trappa för att ta sig upp och ner mellan sittbrunn och fördäck, när man gör det genom den öppna mittenframrutan ?
  3. Jag har hittat 2 pluggar i blocket och 2 under limporna, och efter att petat med en liten mejsel så kom det en hel del vatten. En ny, säkert korkad fråga, men visst är det väl så att på den motor jag har så drar den in vatten nere i drevet och blåser ut det genom dom 2 st hålen i nederdelen av skölden ? Eller går en del ut genom drevet(propellern) också ?
  4. Jättetack Micke ! Nu hajjar jag, äntligen
  5. Tack Jocke för det snabba svaret. Det är alltså inte så lätt, som jag trodde. Menar du att 20L glykolblandning ska passera genom motorn, efter att man tömt blocket på vatten, innan man ska vara nöjd ? Finns alltså ingen annan genväg ? Har du en likadan motor som mig ?
  6. Jag har en Mercruiser 4.3L som sitter i en SeaRay (1989). Jag har sökt här i Forumet och på många andra platser på Nätet, men jag blir inte klok på vad jag bör göra inför vintern, så inget fryser i motorn. Det jag t.ex funderar på, är om det räcker med att sänka ner drevet i en stor bytta med glykol-blandning, starta motorn och när det väl börjar spruta ut glykol, då stänga av motorn ? Räcker det så ? Eller sitter det nån termostat i motorn som gör att jag måste varmköra motorn först, så glykolen sprider sig i hela motorn ? Som sagt, jag blir inte klok på vad som gäller. Hoppas på snabb hjälp av nån vänlig själ här på Forumet. Tack på förhand !
  7. Jag har sökt och funnit många inlägg om detta, men jag skulle gärna vilja se lite bilder på olika lösningar, speciellt för min båtmodell.
  8. Jag har en SeaRay 200CC -89 och funderar på hur jag ska lösa frågan med hur jag ska täcka båten. Någon som har någon/några bra lösningar på detta ? Tänker väl mest på vilken typ av ställning som har använts och hur den sitter fast i båten. Skulle vara kanon att få se nån ritning eller bild.
  9. Jag borde varit mer tydlig i min fråga. Säkringar till t.ex trimplan, drev. Dom övriga sitter under respektive knapp,som du nämnde Jocke, på instrumentbrädan.(vindrutetorkare, lanternor o.dyl)
  10. gnagis

    Säkringar

    Nån som vet vart säkringarna sitter i en SeaRay 200CC -89 ?
  11. Nä, den har en V6:a inombordare.
  12. gnagis

    Båtens vikt

    Jag har en SeaRay 200CC -89 och när jag kollar på Searay:s hemsida så får jag fram att Dry weight är 1050kg. Är det totalvikt, förutom drivmedel eller även utan motor ?
  13. Finns det verkligen inte några andra märken, med samma funktion ?
×
×
  • Skapa nytt...