papi
Medlemmar-
Innehålls Antal
26 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm papi
-
Placering
Fänrik
-
Bump och en fråga till. Vilket lim ska man ha när man limmar hypalon mot träet i akterspegeln?
-
Tack för svar. Jo jag tänker på tvåkomponentslimmet som man limmar hypalon mot hypalon. med.
-
Hej! Jag har en gummibåt i hypalon som behöver en ny akterspegel. Vet någon var i Stockholmstrakten kan man få tag på Marine Plywood? Jag har hört att limmet ska kunna värmas bort. Stämmer det och vilka temperaturer rör det sig om i så fall? Sista fråga, finns det företag i 08-området som gör denhär typen av reparation? Tack på förhand! Patrick
-
Tack, då är ju felet iaf inte inne i motorn. Backventilerna ser OK ut så vitt jag kan bedömma. Skall titta närmare på backventilen i blåsan då.
-
Bränslepumpen på min 12 hk Chresent fungerar inte. Jag kan inte hitta något fel på pumpen och menbranet verkar helt. Är det möjligt att felet är inne i motorn så att den inte ger något tryck/sug till pumpen? Annars fugerar motorn bra så länge man handpumpar med blåsan. Tack på förhand. Mvh Patrick
-
Nu är det rengjort och ihopmoterat.Vad tror ni om kylvattenintaget? Borde sitta något här som hjälper in vattnet i högre fart?
-
Tack Nordin. Då återstår kanske bara geggan som tänkbar förklaring till kylavttenproblemen. Hålet i axeln på bild två är uppe i motorn, nere vid impellern sitter mycket riktigt ett stift som håller den på plats. Senast ändrad av papi | 23 juli 2009 | 12:27
-
Köpte en begagnad Chrysler 20 HP förra året som enligt uppgift var nyservad med bl.a. impeller. Motorn ger massor av kylvatten i låg fart med vid ca 15-20 knop upphör det helt. I backläge kommer inget kylvatten alls. Nu har jag plockat ur imp ellern och har vnågra frågor. Impeller är ca 5mm större än huset och gummivingarna är böjda för att få plats. Är det riktigt? Se foto. Nån vit gägga fanns i huset som kanske kan störa pumpfunktionen...? Det finns ett litet hål i drivaxlens uppe vid motorn. Borde det suttit någon låsning där? Se bild. Tack på förhand! /Patrick
-
Det låter hoppfullt. Tittade runt riggkåporna och kylvattnet försvinner även där men upptäkte sedan att det försvinner också i låg fart i backläge. Så det kan knappast vara något annat än impellern. Tack för bytesanvisning mm! /Patrick
-
Tack, då kollar jag hur det ser ut runt kåpan. Har nog bara tittat på det bakre utsläppet så långt. En följdfråga, går det att få tag på en impeller och är svårt att byta den? mvh Patrick
-
Tack för förlaget Lasse. Jag har inte tillgång till någon annan båt i nuläget men det vore ett bra test. Postade också frågan i ett forum på iboats och där föreslår man att kolla hur impellern är installerad. Tydligen kan det inträffa att kylvattenflödet fungerar bra på tomgång men inte i hög fart. Planen är nu att ta isär riggen och kolla. Återkommer med info eller frågor. Tack fär all hjälp så långt!
-
Så synd Återstår väl alternativen då att motorn på nått sätt inte är kompatibel med skrovet eller att impellern slutar att fungera vid ett visst varvtal, såvida kylvattnet inte tar en annan väg i högre fart. Alla jag rådfrågat säger dock att båttypen skall ha kort rigg... : S
-
Fint, då kanske felet i alla fall är identifierat! En gäle till en gammal Chrysler blir väl inte lätt att hitta å andra sidan kanske man kan göra något själv eller om något annat fabrikat kan passa? /P
-
1. Kylvattenutsläpp 2. Avgasmynning? 3. Kylvattenintag? Flera mindre hål tvärs igenom riggen. Det sitter ingen plåt/gäle eller liknande här. Senast ändrad av papi | 21 juni 2008 | 17:32