Jaha då var problemet löst! Efter att ha bytt remmar vattenpump remskivor mm och åtskilliga besök på verkstad så lurade jag ut att remskivan till vattenpumpen ej var 100% i line det blev 3st 1,5mm brickor sedan var problemet löst. Dyrt för Bella då det togs på garantin.
Jaha då var problemet löst! Efter att ha bytt remmar vattenpump remskivor mm och åtskilliga besök på verkstad så lurade jag ut att remskivan till vattenpumpen ej var 100% i line det blev 3st 1,5mm brickor sedan var problemet löst. Dyrt för Bella då det togs på garantin.
Jag har en Lewmar 140TT 2,2 KW som jag kommer att få utbytt pga fabrikationsfel! Nu till Frågorna. Kan man byta motorn när båten ligger i vattnet? Vad bör man tänka på? klarar man av det själv även om man är ganska usel på att skruva?
Hej, Jag har en mercruiser/Cummins 2,8es Diesel som ligger och tjuter/kvittrar på serpentinremmen. Jag har haft båten inlämnad på verkstad ett flertal gånger och de kan inte hitta problemet. är det någon som har eller har haft ett liknande problem?
Jag Har en Bella falcon -06 med CMD 2,8 ES (Diesel) Jag tankade upp den fullt, körde 100 distans enl gps i blandade farter från 5-27 knop. När jag sdan tankade så fick jag i 107l! Mao 1,07/dist det var en väldigt glad överaskning!
Hej, Är det någon som vet om man kan byta växelvire och drevoljeslangen (från extra troget uppe på motorn)när båten ligger i skön? Det är en mercruiser 2,8 es (diesel) med ett bravo 3X drev det är wiren som går från motorn ner mot drevet! Problem är att det har varit felmonterat från fabrik så att det har legat och skaft mot de roterande delarna iform av axel skivan runt axeln.
Jag hade liknande problem på sommaren -07 då var det det o-ringen till första bränslefiltret som krupit så motorn sög luft detta upprepade sig ett par gånger, sedan dog motorn helt.