svantos
Medlemmar-
Innehålls Antal
53 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm svantos
-
Placering
Löjtnant
-
ok,tack för det tipset. ska kolla med dom då. /s
-
får ta med värmekameran och kolla lite överallt. plockar nog bort växlare och termostathus senare en gång till för att försöka göra rent. /S
-
sjövattnet går via växlare för att sen kyla även olja och avgaslimpa så vattnet blir nog inte uppvärmt förren det passerar limpan,eller tänker jag galet.? min teori är att kylning i växlare kunde vart bättre dvs att kylelementet kanske är slut eller igensatt men det är den delen jag har dåkig pejl på om det går att fixa utan köpa nytt men alla andra ideer är välkomna.. /s
-
jag upplever att den blir varmare än normalt. dock är det fullt flöde i sjövattensilen som sitter precis innan värmeväxlare och även efter hela vägen till limpan. sitter ju bara ett kylelement i växlaren men vet inte om det går att rengöra elle renovera. ett nytt sådant är svindyrt (som allt annat) hos volvo. får plocka bort igen och se om jag blir klokare. /s
-
någon annan som har erfarenhet att värmeväxlare.? om man vill på något sätt se till att glykolvattnet verkligen kyls.? går det renoverea dessa.? /s
-
låte rimligt,termostaten öppnar vid 82 grader och det är ju ännu lite mer än 60.. blir bara lite fundersam då tempen går upp vid en tids belastning men det kan ju vara en del annat som kan vara igensatt eller liknande. tack för svar.
-
hej ni. vet någon hur varm värmeväxlaren ska bli.? denna sitter på en vp 250(lika 151) och allt funkar förutom temp som går upp efter en stunds körning i marschfart. Kan nog inte hålla handen på den efter en den kommit upp i arbetstemp förutom en kort stund.. har monterat bort och spolat igenom den men inget konstigt där. själva kylelementet är svårt att se vad som kan vara trasigt om det nu är så.(iallafall för mej). Är det någon som vet mer eller kan jämföra med egna växlare. alla sjövattenledningar är kalla så flödet verkar funka från insug till utlopp. /S
-
hej. hur har det gått.?har lite liknande problem så blir nyfiken. /S
-
hej. Min miss var kilen på impelleraxeln som spärrar impellern. Följden blev den att bara axel gick runt utan att driva impeller med följd av att den gick varm. bör inte vara ditt problem om det plötsigt kom men ändå.. /
-
hej. skulle ta en tur idag men kom inte upp i planing utan motorn gick nästan varm innan jag drog av. Då det varit en strul vår med fel på rotor och tändinställning som blivit åtgärdat undrar jag om det kan vara det som spökar igen.? har varit ute efter tändinställning ett par turer och det har gått bra men nu efter 2veckors vila ville den inte alls. går bra till plantröskel kan tilläggas.. båt och motor är flipper 700 med vp 250. Finns det tips,ideer om vad som jävlas så tas det gärna emot.(och nej det är ingen beväxtning att tala om under).. /mvh S
-
tack för tips. Håller med om att det känns lite bagatellartad men ström/el är inte min tepåse.. /S
-
Hej. när jag skulle provstarta så var det helt dött när jag vred om nyckeln. ingen kräm till instrument, ännu mindre till startmotor.. har 2 förbrukningsbatt som ska hjälpa1 start och det var kräm i alla dom och det borde ju visa sej på instrumentbelysning mm men icke.kollade säkringarna på instrumentpanel men sen..? Någon som har ett tips? motorn är en VP 250 (151) /s
-
tack för synpunkter. jag är väl inte ute efter massa eftergifter egentligen från säljaren men det som stör mej lite är om jag ska sälja måste jag ju skriva årsmodell 93 istället för 98 och det tycker jag är stor skillnad även om den var oanvänd vid montage -98. /S
-
Hej. köpte en båt för ett år sedan och det har visat sej att motorns årsmodell som enl. uppgift var -98 bara gjordes under 92-93. Även om den köptes ny (ej körd) -98 så blev jag snopen när jag gjorde undersökte saken. Vad tycker ni på MG. Ska man ta det vidare? Jag har ju köpt båten med tron att det var en nyare motor än avtalat även om den var ej körd. Och isåfall kan man driva saken med tillräckligt på fötterna? Jag kollade aldrig serienr osv vid köp men är det rimligt? Tar gärna emot synpunkter. Mvh S
-
Håller med om att det är märkligt att HR inte svarar. Vi som konsumenter borde mailbomba både chefredaktörer som är fega och ansvariga i olika befattningar som har ett ansvar bara för att visa att folk är engagerade. ska bli intressant med dom. /S