Gå till innehåll
fredag 08 november 2024

Souba

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    9
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Souba

  • Placering
    Kadett
  1. Det ska vi kolla. Kan vara en bidragande faktor. Om det nu är en sån platta där. Finns olika sorter av fördelare har jag sett:-)
  2. Hej, Håller på att hjälpa en kompis med hans båt. Efter många turer fram och tillbaka med säljaren får det nu bli att behålla den och få den att gå. Båten är en Four winns 225 -97 med en penta 5,7 L V8. Den började med att det käkade upp två stift. Gått över kablar osv och hittade att det var fel stift i. bytt stift och problemet är nu att den varvar ur helt när man kör den utan växel, den går inte helt rent men går på alla cylindrar. Kör man med växel slutar den typ att orka vid 2500 rpm. Sitter det något överhettningskydd/varvtalsbegränsing? Isf Vart. Går det att koppla förbi? Någon som har elschema? tacksam för svar
  3. Tja. Jag har en bayliner 185 bowrider med 3,0. Den varvar med orginalproppen 4800 RMP. Har även en annan propp med längre stigning på till wakeboard då varvar den 5800RPM Kommer tyvärr inte ihåg stigningen nu men kan ta reda på de. Tror den ena va 17*21
  4. Du har även www.marinshoppen.se. Där har jag tagit alla grejer ifrån lite luddig hemsida men går ju å ringa. Tel till växel: 086429300
  5. Det tackar jag för. Några mer tips? Vet någon om det är svårt att få plats? Ca Kostnad?
  6. Hej. Vet inte om det är rätt forum men vi testar:-) Har nämligen planer på att ge mig ut i skärgården i sommar med min lilla motorbåt. Tänkte åka från Nynäshamn till Stockholm. Finns det någon gästhamn som är ganska centralt då vi tänkt ta in på något hotell i staden? Helt ny inom skärgården så alla tips om resväg/sevärdigheter är väldigt välkommna! MVH:David
  7. Hej, Har en bayliner 185 BR Med alpha drev och 135 hk. Då jag först och främst vill åka wakeboard så letar jag nu efter en annan propp. Skulle vilja ha den starkare och med mera acceleration. Sitter en orginal på nu tror ja men vet inte vad det är för stigning/storlek. Någon som har förslag? MVH:David
  8. oki.. då är jag inte ensam om glödtändande mercruiser motor ska kolla under helgen vad tändningen står på, kanske sänka/höja den lite.. Blir ju lite skillnad när man tankar 95 ist för 89 oktan som dom har i staterna. Någon som vet nått om impreller byte då?
  9. Tjena. Hoppas någon kunnig skulle kunna svara på några frågor. Har nyss köpt en Bayliner 185 -06 med mercruiser 3.0 Var ute och prövkörde i helgen och fick ett par frågor. 1: Det sitter två dräneringslangar uppe, bredvid ventilkåpan. Går dom rakt in i kylsystemet så det bara är och knäppa bort för att dränera? Sitter ju även en vajersak som man kan dra i runt slangarna men ser ingen funktion med den?? Någon som vet? 2: Efter jag kört lite (blev normaltemp väldigt fort). Slog jag igen den och då glödtände den ett par varv. Startade igen och kände på slangarna och tyckte det flödade vatten igenom och som sagt så gick det att känna på dom, så jättevarm var inte motorn. Någon som vart med om något liknade? fel? 3: Impellerbyte? Är det bara dom fyra skruven i drevet? Ligger det olja som man måste byta/suga ur? Tacksam för svar!!
×
×
  • Skapa nytt...