Gå till innehåll
lördag 01 februari 2025

bjorkaeff

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om bjorkaeff

  • Placering
    Kadett
  1. Tack för era inlägg! Nu är det löst Trycket ut till limpan på styrbordsidan var för dåligt för att orka förse styrbordsknät med vatten. Bytte impeller, packbox, och oringar i sjövattenpumpen. Det lät som det sög in luft vid pumpen!!? Gjorde även rent i termostathuset där vattnet tog den lättaste vägen ut till babordslimpan. (Vattnet ska vända 150 grader till styrbordsidan) Suveränt forum detta.
  2. Tack för era svar. Jag ska undersöka era teorier i morgon (ons), hör av mig hur det gick. //bj
  3. Hm, jag undersökte limpan genom att ta bort knät och klämde på slangen och det kommer upp vatten så fint ifrån kanalerna. Borde det inte ha varit stopp? Kan det vara för klent tryck in till limpan? Det kanske inte räcker att undersöka limporna på detta sätt. //Bj
  4. Hej RC. Tack för inlägget. Båten är en -01 och har importerats från Florida 2006. Nu körs den mestadels i sötvatten. Är det klokast att investera i nya limpor och knän redan nu, eller kan jag göra rent och byta om ett par år? (Om det är som du tror, att limpan inte förser knät med vatten pga stopp i kanalerna) Mvh Bj
  5. Hej, Jag har en Volov Penta 5.0 GL V8. Avgasknät på styrbordsidan blir väldigt hett redan efter några minuter. Knät på babordsidan håller normal temp. Har tagit bort knät och gjort rent, utan positivt resultat. Har även bytt impeller, kollat att vatten kommer in till avgaslimpan (som ej är het). Är det något som vet vad detta kan bero på? Tacksam för hjälp.
×
×
  • Skapa nytt...