Gå till innehåll
tisdag 26 november 2024

joakimjohansson

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    10
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om joakimjohansson

  • Placering
    Kadett
  1. Hej! Är det någon som har koll på passande bestyckning av en weber 32/36 DGV-förgasare till en B20 (AQ130) Jag är osäker på vad det sitter för kam i men utgår från att det sitter en C-kam. Mina nuvararande förgasare är två stycken solex 44 pai. Tack på förhand! Joakim
  2. Hej! Är i full färd att montera nya ramlager i min aq130 (b20). Var lite oupmärksam vid demonteringen av överfallen och blev osäker vilket håll överfallen ska vara vända åt. Har för mig att man skulle läsa numren på överfallen från oljefiltersidan (med motorn vänd uppochner) dock minns jag att 4ans överfall var vänd tvärtemot de andra dock med en droppformade pil åt samma håll som övriga överfall. Någon som vet vad detta kan vara om? Ytterligare en fråga: ska man olja in den bakre ytan på ramlagret (inte glidytan) före montering? mvh, Joakim Johansson
  3. Håller på för fullt att plocka isär min AQ130C. För att skruva loss vevaxeln från svänghjulet måste man ju först demontera vibrationsdämparen för att komma åt bultarna. Hur gör man detta? Är det något man ska lossa eller är det bara gammal hederligt våld som gäller?
  4. Är det någon vänlig själ här på forumet som har någon erfarenhet av att elektriskt koppla in biltemas generator i en gammal B20? Jag har rent mekaniskt fått den på plats, det är alltså bara det elektriska som återstår. Skulle vara bra att få lite tips på hur man skall koppla, ska man t ex koppla förbi laddningsregulatorn, läste nånstans att generatorn har en inbyggd nämligen. Tacksam för svar!
  5. Jag står ifärd till att köpa ny generator till min B20, jag såg att de hade några olika alternativ på Biltema, någon som vet om de passar till en B20? Tacksam för svar! http://www.biltema.se/products/productlist.asp?iSecId=1659
  6. Jag är i färd med att plocka bort mitt 270-drev. Nu har jag till sist kommit till att ta loss axeltapparna, jag trodde att jag helt enkelt skulle slå loss dem utifrån och in. Då såg jag att den var ett skruvhål i sidorna (väl övermålade) ska man vrida tappen ett kvartsvarv för att få ut den eller hur funkar dem? Dom sitter nämligen stenhårt när jag försökte skruva ut dem. (jag har lossat de två insexskruvarna som låser axeltapparna). ps. är den nån som har nåt tips för att få loss extremt hårt åtsittande oljeplugg till samma drev? Går det att pumpa ut ALL olja genom hålet för oljestickan? Tacksam för svar
  7. Kollade på biltema, dom har en komplett tändelssats som passar för bl a B19A, B21A, B23A. Skulle den passa för B20?
  8. Tack så mkt igen, nu är den loss, helt full med salt var den, 30 år på västkusten verkar ha gjort sitt...någon som vet hur jag ska koppla in den för att provköra den? där är ju två anslutningar förutom den skruvansluningen är -kabeln satt.
  9. Tack för snabbt svar! De två skruvarna som satt i den svarta kåpan behövde inte lossas för att ta bort starmotorn eller?
  10. Jag har problem att få bort startmotorn från min b20, är det nån som vet hur många skruv den sitter fast med? jag har lossat två skruv som gick igenom startmotorn och genom motorblocket då det inte gick att få bort startmotorn ändå så lossade jag på två skruv som gick igenom den svarta kåpan på startmorn men startmotorn sitter bonnfast, det ser ganska rostigt och jävligt ut, är det så att den bara har rostat fast? jag har inte vågat banka och slå allt för mycket på den ifall det är nån skruv el dyl. som jag har missat...Tacksam för hjälp:)
×
×
  • Skapa nytt...