Gå till innehåll
måndag 24 februari 2025

Jorgen01

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    2 076
  • Gick med

  • Besökte senast

  • Dagar Vunna

    11

Jorgen01 senast vann den dag 1 Maj 2023

Jorgen01 hade det mest gillade innehållet!

Anseende bland gemenskapen

475 Expert

Om Jorgen01

  • Placering
    Amiral

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Men lättare att felsöka på enligt experterna.
  2. Det sitter två luftningsnipplar vid slanganslutningarna vid motor (roder). Öppna och stäng alltefter som du vrider på ratten. När det inte kommer några fler bubblor stänger du för gott. Jag säger som skidåkaren sa, det är inte lätt att förklara för de som inte begrip.😀😀😀😉😉😉
  3. Jag tänkte lägga till detta, men väntade på att frågeställaren skulle ställa denna fråga. (Utanför ämnet men själv fick jag i min gröna ungdom hjälp av en gammal Mustangpilot ifrån kriget som inte var rädd att få olja på fingrarna som lärde mig hur man luftar.) Jag ber om ursäkt för att jag inte fullföljde svaret i första inlägget.😀😉
  4. Om det är en hydraulstyrning så luftar du i andra änden, systemet skall vara fullt. En tratt eller plastflaska utan botten vid påfyllningen. En man eller kvinna fyller på och en luftar.
  5. Du bör inte göra detta så länge fabriksgarantin gäller.
  6. Fråga någon som vet. Det är ju också lätt för verkstaden att säga, att så länge optimeringen ligger där kan vi inget göra. Sen tar de sig an en annan motor inlämnad med fel men utan optimering.
  7. Problem uppkommer kanske om du vid något tillfälle behöver uppsöka märkesverkstad för felsök. Eventuellt kanske det behövs en återställning till originalutförande för att få fram felet i diagnosinstrumentet.
  8. Det är väl kavitationsplattan som menas? Linje med lägsta punkt på akterspegeln eller 20 mm upp.
  9. Du fåt sätta ett pris. Tidigare inläggsgivare verkar hissen ha stannat på.😉
  10. Jag skrev tidigare i tråden att du skall ta bort kilen. Gör nu det så motorn ligger an akterspegeln då stämmer det med det som båt och motor är byggda för. Det kostar inget att testa.
  11. Om nu trådskaparen ökar gaspådraget ifrån 75 till 100% och inte följer efter med riggvinkeln så kan detta symtom med varvtalshöjning och utebliven farthöjning uppstå.
  12. Oavsett vad som är beställt av varvet så bör man göra en egenkontroll av vitala delar på båten innan sjösättning. Det kan ju exempelvis vara någon som gått förbi och lossat dyvikan.
×
×
  • Skapa nytt...