Geranimo
Medlemmar-
Innehålls Antal
17 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Geranimo
-
Placering
Kadett
-
En fylla börjar vid första glaset - Helt rätt. Men för de allra flesta så kan vi sluta efter första eller andra glaset. Bara alkoholister och vikingar hade svårt att sluta innan dem stupar.
-
Varför kan inte polisen och KBV lägga lite mer resurser på att kontrollera beteende och vårdslöshet både i trafik och på sjön. Känns nästan helt bisarrt att vissa får köra bil, trots att deras alkoholnivå ligger på 0. Likadant på sjön. Har själv fått blåsa för KBV en gång, efter en middag i Danmark. Den indikerade på alkohol och jag fick snällt följa med. Efter bogsering och bilfärd till en noggrannera apparat visade den under 0,2. Jag kommer fortsätta dricka 1-2 öl till mat och sedan köra båt efter en kort stund. Nu vet jag att jag kan ta 1-2 öl och efter ett litet tag köra bil. Men det kommer jag inte att göra då jag anser det vara en enorm skillnad på köra bil och båt. I båten skall man ha ett bra omdöme. Medans i bilen skall du ha omdöme, reaktionssnabbhet, bedömma cyklister, gångtrafikanter, bilister, nya skyltar och andra trafikregler underbråkdelenen av sekunder. Samtidigt som de andra trafikanter beteer sig som idioter rent ut sagt. Nej, lägg lite mer krut på beteende rättsväsendet så växer det sunda förnuftet fram. Senast ändrad av Geranimo | 12 september 2011 | 22:58 Senast ändrad av Geranimo | 12 september 2011 | 22:59 Senast ändrad av Geranimo | 12 september 2011 | 23:01
-
Varför inte ta Lundåkrahamnen i Landskrona. Liten extra tur innan du är ute i öresund dock. Fördelarna är att det inte är några som helst problem med parkering, samt att grindarna stängs 22.00 och då är det ännu mindre risk att något hemskt skulle hända din bil släp. Varför inte äta en bit mat på Idas by the sea i hamnen. Utan tvekan bäst mat i Landskrona. Senast ändrad av Geranimo | 19 juli 2010 | 18:02
-
Grattis till båtköpet. Tycker absolut du skall köra hem båten hela vägen. Ta med en sjövan kompis bara. Tar mindre än ett dygn. Lycka till.
-
Sticker in med en fråga som kanske inte har med tråden att göra. Hur ofta skall den bytas på ett Bravo 3 drev? Tack och ursäkta intrånget i tråden .
-
Tror det är väldigt medvetet. De har nått sitt syfte. Titta på dig själv du satt o bläddra in på deras hemsida o tittade om allt annat var uppåt väggarna. Bra reklam helt enkelt.
-
Nej, tvättningen blir inte bra när snäckor satt sig en gång. Fast dem bli bortskrapade och sedan tvättad med högtryck. Varenda infästning av snäckor var man tvungen att sandpappra bort försiktigt. Båtlyft eller bottenmålning är mitt tips i alla fall.
-
Jag har en exakt likadan båt och samma årsmodell. Första sommaren hade jag inte bottenmålat den och det visade sig bli en miss. Hade för avsikt att köra ganska ofta, men det blev inte så ofta som jag planerade. Hastigheten gick från 37 till 21 knop. Tvättade av den och då fick jag upp han i 27 knop. Förra säsongen var den bottenmålad. Tvättade aldrig av den och topphastigheten sänkte sig aldrig under 34 knop. Har båten i Landskrona mitten av öresund.
-
Halloj, 2,44 m i höjd säger min instruktionsbok om en 2004. Kan ge en vissa fingervisning kanske.
-
Min sitter ovanpå bränsletanken. Framför väggen mot midkabin. Inne i motorrummet. Står det inte i instruktionsboken? /Jari
-
Grattis till ditt nya inköp. Jag har en Sundancer 240 årsmodell 2004 och svarar hur det är på den. 1. Min sitter i motorrummet vid skottet föröver. Paralellt med skottet. 2. Duschvattnet pumpas ut direkt och diskvatten rinner direkt ut i vattnet. Gray water handlar om att den har en septitank, dvs vätskor och dyligt hamnar i en behållare från toan. 3. Wastewater anslutningen kan du suga ut vad du har i toan/septitanken. Vet inga kostnader på macorator. Hoppas detta hjälpte dig lite. /Jari
-
Detta kanske kan vara något. http://www.hammerglass.se/ Lycka till!
-
Synd att sånt inte blir av. Hade varit väldigt kul. Har tyvärr lite väl långt att köra. Annars skulle jag tutat upp från skåne. Kanske nästa år.
-
Växtlighet kan göra en del. Första sommaren jag hade båten bottenmålade jag inte den. Hade för avsikt att köra ofta, men det blev inte så ofta som jag tänkte. Detta resulterade i en del växtlighet och en del snäckor. Farten sänktes från 36 knop ner till ca. 21 knop o en evighet innan den planade som skedde i ca. 17-19 knop. Kan som sagt påverka mer än du tror kanske.
-
Tänkte fråga om någon har ett tips vart jag kunde fått tag på 2 st gummistoppar som är fastsatta på min framruta som är öppningsbar. Stoppen är uppskattningsvis 2-3 cm lång. Båten är en Sea Ray 240 sundancer, 2004. Finns det någon som har tips på att hitta sådana, eller motsvarande eller varför inte tillverka nya?