Någon status på detta problem?
Jag har ungefär samma problembeskrivning på min Yamaha 9.9 -79
Ny impeller, ny termostat, har bra skvallerstråle. Checkade även att det kom vatten när jag startade motor i kärl med termostatlocket av och termostat ur. Jag har provkört motorn i kärl i säkert 20min utan överhettning, när jag provkör i sjön och gasar på under en tid så blir motorn så pass varm att det fräser när man skvätter vatten på motorblocket/topplocket? Som jag tolkar det så skickar skvallerstrålen (pilot head) ut vatten innan det passerat motorblocket för att tala om att vattenpumpen/impellern fungerar, resten av vattnet skall primärt ut, var? Avgaser och vatten skall ut tillsammans, avgasutblås högre upp på riggen och genom proppellerhuset/växelhuset?
Några heta tips på vad jag skall kika på? Hur vet jag att jag får ut allt vatten i den fart motorn vill ha ut det, känns som det inte är ett bra flyt i cirkulationen.
/Oskar