-
Innehålls Antal
2 688 -
Gick med
-
Besökte senast
-
Dagar Vunna
18
excel319 senast vann den dag 19 Mars
excel319 hade det mest gillade innehållet!
Anseende bland gemenskapen
520 ExpertOm excel319
-
Placering
Hedersmedlem
Senaste Profilbesöken
4 398 profilvisningar
-
Jag antar att du Googlat och inte hittat någon? 47mm är lite udda dimmension. Hjertmans har 50mm och Hydroscand har 45mm. Lycka till.
- 7 svar
-
- 1
-
-
Kanske en onödig fråga, men du skyddar väl propelleraxel, splinsen, med tape eller något annat när du trär på packboxarna? Det är annars lätt att tätningsläppen på boxen blir sårig.
-
Ja, det stod på burken att den ska målas på medan epoxin är lite klibbig.
-
Efter renslipning av botten så drar det ihop sih till bottenmålning. Det blir några lager eopxy och sedan Biltemas hårda bottenfärg. Det jag undrar är om ni brukar ta bort maskeringstapen efter varje lager eller är risken försumbar att tapen fastnar i färgen?
-
Benns har kombinerade dynemafall. Jag valde ett 8-10mm, där 8mm går över linhjulen och jag drar och låser i 10mm-delen. Fungerar bra för mig.
-
Hade Gyllenhammar fått som han vill så hade vi varit delägare i Norsk oljeindustri och Volvo hade troligen inte varit Kinesiskt.
- 14 svar
-
- 2
-
-
Det brukar hjälpa att snedställda skruvmejsel och sedan slå ett bestämt slag på hörnet av mejselspåret. En del förordar en slagskruvmejsel.
- 13 svar
-
- 2
-
-
Hansen Marin har ett stort utbud.
-
Ts (trådskaparen) har gjort som många andra. Han har droppat en fråga på forumet och sedan inte återkopplat hur det gick. När jag kollar han profil så har han inte varit inloggad sedan inlägget skrevs, så du får nog, tyvärr, inget svar av honom.
-
Ohmmät mellan splineshylsan och ytterdelen.
-
Det har den ganska säkert inte. Det har inte min gamla av samma modell.
-
Jag brukade sätta en plankbit mellan marken och kanten på propellernavet, där bladet sticks in, för att få ett mothåll. Sedan är det bara att dra med rätt moment på stora muttern och använda en mildare variant av gänglåsning på låsskruven. Montera i bladen och använd även där jänglåsning på skruvarna. Glöm inte att fetta in propelleraxel och bladaxlarna samt kuggarna.
- 14 svar
-
- 1
-
-
En fundering bara. Är det korn som du känner som hårdheter i den våta färgen eller ser du dem när färgen torkat? I det senare fallet skulle jag gissa på luftbubblor i färgen. I det första får du kolla om det finns i färgen eller om det trots allt är smuts på underlaget.
-
Nu sitter det ju redan en bensinare på plats och har gjort så i många år. Gäller bara att vara lite extra försiktig och använda näsan.