Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024

Dippedutten

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Dippedutten

  • Placering
    Kadett
  1. Hallo. Nu har jeg, takket være Gesse, fått oppdatert interface Lowrance EP-20 på min Suzuki DF-90 og den viser kjølvannstemperaturen i tillegg til det jeg hadde. Kjølvannstempen er veldig grei å ha da vi veit at saltet i sjøen vil krystalisere og legge seg i kanalene dersom temperaturen overstiger 66-67 gr. C (?) Ser også for meg at beregning av bensinforbruket blir mere korrekt. Har ved manuell overvåking sett at motoren bruker mere enn interfacet beregner, uten korreksjon. Og vi er kanskje mange som har forstått bedre nå enn før at å kjøre på høgt turtall koster mye mere enn det gir. (JEG hadde litt problemer og spekulasjon med oppdateringen og oppsettet av interface EP-20) , men lyktes og er glad. En stor takk til Gesse som har vært foregangsmann .
  2. Fart og distanse i knop ? På LMS-527cDF i GPS: Hovedmeny -systemsetup-units of measure. Gå inn der og endre til nautical. Torbjørn G
  3. Jeg har Suzuki DF 90 og Lowrance LMS 527 C igps, koblet med interfacekabel. Det fungerer bra. Noen ganger har kartplotteren blitt slått på lenge før start av motoren. Dette har medført en eller annen feilvarsling til motoren som dermed ikke vil gå med høyere turtall enn ca 3500. En restart av både plotter og motor har gitt normal funksjon igjen. Jeg bruker vanligvis å slå på plotteren og la den være på ett til to minutter før jeg starter Suzukien. Jeg har også ved ett tilfelle opplevd at utsagn om drivstoffforbruk viste ca. 50 % mere enn normalt. Foretok da en restart av motor og alt ble ok. igjen. Noen med samme/lignende opplevelser ?? Torbjørn G.
  4. Jeg takker deg Gesse så mye. Flott, med bilder og klare utsagn. Nå er jeg ikke i tvil hvorfor min 90 hk ikke viser temperatur. Jag tackar så mycket. T.G.
  5. Hallo Sverige. Takk til Gesse. Nå er EP-20 testet og funnet å fungere fint i min båt. Jeg får masse informasjon , spesielt hva angår fuel. Noen opplysning om temperatur på kjølvann framkommer dog ikke på min Suzuki DF 90 / Lowrance LMS 527 C iGPS. Jeg har funnet at ut fra motoren går 4 ledere til kontakten. Kanskje dette har betydning ? - at føler til temperatur ikke er koblet opp på 90 hk. ? Dette synes litt usansynlig , da 115 hk viser temp. 90 og 115 hk skal jo være samme motor. Kanskje forskjellige Kartplottere gir forskjellige informasjon ?. Forskjelliger i programvare ? Om noen fortsetter å forske / spekulere i emnet - la oss høre resultatet. PS. Undres om jeg kommer til å spare drivstoff ?
  6. Hallo Sverige. Takk til Gesse. Nå er EP-20 testet og funnet å fungere fint i min båt. Jeg får masse informasjon , spesielt hva angår fuel. Noen opplysning om temperatur på kjølvann framkommer dog ikke på min Suzuki DF 90 / Lowrance LMS 527 C iGPS. Jeg har funnet at ut fra motoren går 4 ledere til kontakten. Kanskje dette har betydning ? - at føler til temperatur ikke er koblet opp på 90 hk. ? Dette synes litt usansynlig , da 115 hk viser temp. 90 og 115 hk skal jo være samme motor. Kanskje forskjellige Kartplottere gir forskjellige informasjon ?. Forskjelliger i programvare ? Om noen fortsetter å forske / spekulere i emnet - la oss høre resultatet. PS. Undres om jeg kommer til å spare drivstoff ?
  7. Hallo Sverige. Jeg har fulgt diskusjoner om Lowrance EP-20 i lengre tid. Fant denne linken som er lettere å lese enn engelsk. Og dere hadde både utsagn og bilder som ga mye. Nå har jeg vært heldig og fått mine kabler. Disse er montert mellom Lowrance LMS 527 i GPS Suzuki DF 90. Det funker og gir meg det jeg var ute etter. Jeg ser dog at Sesse som jeg tror har en Suzuki 90 eller 115. Der framkommer på bildene f.eks. temp på kjølvann og trykk. Dette får jeg ikke fram på mitt oppsett. Jeg observerte at kontakten fra motoren har framført færre (ikke så mange) ledninger som det er innganger på kontakten i kabelsettet. Har noen evt. kunnskap om dette ?
×
×
  • Skapa nytt...