Gå till innehåll
fredag 08 november 2024

karnor

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    44
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om karnor

  • Placering
    Fänrik

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Köp inte Waeco MC08 om ni gillar varmt kaffe!Kaffebryggaren är totalt värdelös.Förstår inte hur dom tänker när dom saluför den,kaffet blir inte varmt och ja den är rätt inkopplad.
  2. Vattenröret i aluminium på drevet kan vara avfrätt.Billigt att byta men drevet måste tas av.Sitter med 2 insexskruv. http://www.drevdelar.se/product.do?productId=19846
  3. Kan vara avgasbockohornet som läcker.Kommer bara in vatten och lite avgaser vid körning. Inget när man ligger stilla.Jag har precis det felet på min nu och det suger.Vet inte riktigt hur jag skall göra för att fixa det:Plocka ur motorn och sedan tarnsmissionskåpa eller bryta sönder mig och möjligen få bort röret med motorn i. Sitter med 3 insex. Eller bort med drev sedan släppa sprängkåpan bakifrån då blir det bra åtkomlighet. Men ett stort jobb är det,och som grädde på moset sp kommer väl maskin nr2 att börja läcka snart också..
  4. Då borde det vara löst,ska mickla i sär allt ihop göra rent o smörja så får vi se vad som händer.Tack för svar.
  5. Jag har samma fel,trimplanen går ned men ej upp,lossar jag på slangarna så fjädrar dom upp med olje spill som resultat.Enl felsöknings råd på Bennets hemsida så kan det vara för låg volt som är problemet men det är ju konstigt att dom orkar gå ned men inte upp.Verkar vara så att magnetventilerna kräver mer ström än pumpen..
  6. Ok tack för snabbt svar... Det finns Light duty och Pleasure utväxling enl Volvos hemsida...Min borde platsa in under Light duty tycker man.
  7. Någon som vet viken utväxling jag har på mina drev.Verkar finnas 2 möjliga enl Volvos hemsida.Har fått problem med att få i växel framåt när den ena är kall, hoppar i vid ca 2000 varv med ett rejält dunk...Tänkte försöka köpa ett beg och bara skifta snabbt då man har en vecka kvar till semestern... Verkar kunna vara antingen 1:78 eller 1:95 Jag har A5 or på som propellar
  8. Vintern har tagit hårt på mina redan gamla båtmattor.Dom har legat på vinden, men nu så smular undersidorna ut lite väl mycket.Frågan är i fall ni har några bra tips på firma som kan tillverka nya med mina gamla som mall.Tror det är ca 5 st på ca 10-12m2 totalt. Vad kan det kosta?
  9. Hej!Har nu börjar rota i ett irriterande oljeläckage någonstans vid oljefiltret.Det läcker bara när jag har kört långt.Ligger jag vid brygga och varvar så läcker den inte.Någon som haft samma fel?Jag har 2 teorier. 1 Oljetryckgivaren som ibland på nåt vis andas ut olja.Ny givare ca 1500kr... 2 läckage i mellan konsolen till oljefiltret och oljekylare.Att motorn när den är belastad så blir oljan så tunn så det börjar sippra. Kommer att få ligga med spegel och hörselkåpor medans någon annan kör för att få reda vart det läcker därför slänger jag ut en fråga här innan jag börjar grotta ned mig. Hoppas på svar!!
  10. Jag ligger på 3000 varv på båda, marchar då ca 23 knop,det bara känns bra så.Har aldrig riktigt testat maxvarv men plågat upp henne i 33 knop går.Har 2 x A5 proppar
  11. Felet fixat.Styr armen som skall sitta på den lilla cylindern fanns ej där!!Jag har kört helt utan servo en hel säsong tom till Gotland.Följd felet blev då att servot gick i ändläge och jobbade hela tiden.Köpte en beg arm på MMS i Västerås.Nu styr jag båten lätt bara genom att hålla i rattnavet.Dessutom funkar ju autopiloten bättre hahaDet varv som mekat med med styrservot...ja man undrar dom har bytat ett x antal servopumpar i onödan.
  12. Jag tror du har ett kall läckage där,jag har samma på mina men det tätar till sig när jag sjösatt och kört lite.Har haft samma fel i ett par år nu men lever med det.Det ska ju naturligtvis inte läcka men man väljer ju sina strider..Jag har nåt element i båten som också fuktar på vintern men funkar utmärkt sommartid.Står båten inomhus eller utomhus under vinterhalvåret?Inomhus i varmhall borde det inte läcka.
  13. Hej har en vattenburen Diesel värmare Webasto DW 80 som jag är helnöjd med. Vad jag skulle vilja göra är att få cirkulationspumpen att gå utan att värmen är på. Detta för att kunna utnyttja motorns eftervärme.Är ingen expert på tyska men det verkar som om det skall gå att göra så,har kopplingschema till värmaren men är ingen expert på el. Den dokumentation jag har är på tyska.På Webastos hemsida hittar jag ingenting som kan hjälpa till. Hoppas på svar..
  14. Hej.En liten fråga?vad har strulat på din 41a?Kanske något som jag kan ta lärdom av.Har ju 2 st...41or. 30 30=60... Mvh
  15. Kolla att du har korrekt komp i motorn och att du har rätt lyft från kamaxeln. Byta förgasare kan möjligen märkas om du har en superfräsch maskin mvh
×
×
  • Skapa nytt...