Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024

jorling

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    4
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om jorling

  • Placering
    Landkrabba
  1. Idag var jag hos Marinshopen för att försöka få tag på en kallstartsgivare eller vad det kallas, är rätt säker på att problemet med tomgången beror på någon givare som förser tomgångsmotorn med info. Problemet är att jag inte vet vilken givare som styr tomgången vid kallstart och det vet inte personalen på Marinshopen heller, jag är tacksam om någon kan hjälpa mig att lista ut vilken givare jag pratar om och vad den heter så att jag kan beställa den. Har inga kärvande vajrar. Senast ändrad av jorling | 24 juni 2009 | 20:22
  2. När jag var ute med båten sist upptäckte jag att tomgången inte gick tillbaka helt, tyvärr är varvräknaren trasig så jag kan inte se exakt hur mycket högre tomgången är men jag tror att den ligger på ungefär samma varv som vid kallstart. Någon som vet vad det kan vara för fel? Misstänker att det kan vara någon kallstartsgivare som är trasig om det finns någon sådan... Vad jag har förstått så styrs tomgången elektroniskt. Tacksam för tips Mvh /Jocke
  3. Var på båtmässan i höstas och blev påprackad Diamantvax, verkade bra enligt enligt säljaren, är det någon som har erfarenhet av Diamantvax?
  4. Har en Monterey 262 med Bravo 3, om man har drevet nedfällt i planande fart upplever jag att motorn går tungt och en del vibrationer uppkommer, hissar jag däremot upp drevet lite så går motorn lättare och vibrationerna försvinner, hissar jag upp drevet lite till från läget där motorn går lätt så kommer vibrationerna tillbaka och motorn upplevs gå tungt igen, Jag tänkte plocka bort och gå igenom drevet, är det någon som har upplevt liknande problem och/eller kanske har tips på vad som kan vara fel. Obs! Är medveten om att drevet ska vara rätt intrimmat för att motor & båt ska gå lätt men detta känns inte naturligt Mvh /Jocke Senast ändrad av jorling | 02 januari 2008 | 14:54
×
×
  • Skapa nytt...