-
Innehålls Antal
23 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm wallden
-
Placering
Kadett
-
tja har en johnson 90hk vro från 87 lite äldre men, har ingen aning fall yamahas separata olje system är bra. Själv så pluggade jag vro pumpen inte alls svårt, Fördelen med pluggningen är ju att man vet att motorn får 2% olja men nackdelen är ju och hålla på och söla med olja hela tiden men fall jag vore dig så skulle jag köra med det separata fall det tar slut med olja så låter det ett larm
-
Hej bor och har båten i Björsäter skulle välja Mariestad för Björsäter har ingen gästhamn är en liten hamn men Mariestad har en fin gästhamn men enda nakdelen är att det är 2mil från Mariestad till Kvarnstensgruvan. MVH Anders Walldén
-
vp d3= 140hk eller d4=300hk d4 skulle jag rek
-
har kollat det kommer bränsle till bränslepumpen så det är nog den som har gett sig. det går väl att köpa renoverings kitt till dom har jag för mig eller!! Senast ändrad av wallden | 27 maj 2009 | 11:00 Senast ändrad av wallden | 27 maj 2009 | 11:01
-
Hej har en johnson 90hk 2taktare 87:a. Var ute och körde den i lördags och då gick den lite dåligt på tomgång så jag var inne i stan och köpte nya tändstifft till den, Bytte även blåsan tyckte den var dålig och en tändhattskabel lossnade men det var bara att byta till en ny. Nu till problemet motorn får inget bränsle är tvungen att trycka på blåsan för att den ska få soppa, Var ju ute i lördags och då gick motorn bra på halvgas och fullgas det tycker jag är konstigt eller har man sån otur att bränslepumpen har gett sig kan man kolla det på någt sätt. Har pluggat igen den separataoljesmörjningen i vinter och blandar i olja själv. Vad är det för någon knapp under startnyckeln på reglaget tacksam tör svar MVH WALLDÉN Senast ändrad av wallden | 26 maj 2009 | 09:42
-
kan det verkligen vara bränslepumpen den går bra vid halv och fullgas
-
Hej har precis satt i båten gick jätte bra på halvgas och fullgas körde i 20 min och slog av gasen och lät den gå på tomgång och den dör efter 30sek men jag testade och klämma på blosan och då gick den upp ivarv igen men jag vill ju inte hålla på och trycka på blåsan jämt är det läge och byta blosan eller vad kan det bero på. Motorn blev inte varm efter 20min körning på halvgas är det normalt har precis bytt impeller. MVH ANDERS
-
Man bugar och tackar för en snabb förklaring tack, tack
-
ok det låter tryggt men det är den kabeln till larmet för oljan va
-
Här kommer en bild på kopplingen måste va den 4 st kopplingar men jag tänkte på en sak är det inte alarm på kylningen med så man inte ställer till det.
-
kan det har skadat motorn nogot eller gör ju med 2% ska ut och testa nu får se fall det funkar
-
jag drog ur kabeln från olje tanken bara vad ska man göra mer
-
Har äntligen satt i båten har en johnson 90 hk vro -89 har pluggat igen vro pumpen jag blandar i olja själv 2% men när jag körde båten så efter 5 min körning började larmet att låta ett ljud som tjöt i 1 sek tyst i 1 sek och höll på så vad är det som jag har glömt har dragit ur en kabel har bytt impeller och vatten kom det från motorn tacksam för svar Senast ändrad av wallden | 20 maj 2009 | 23:05
-
Har läst mycket om att plugga VRO pumpen min är ju en 87 inte den nyaste precis. Ska jag plugga den eller ska jag låta den vara gick bra i höstas rök lite mycket på tomgång men det gör ju gammla 2-taktare. Säkrast är väl och pluggan men fall den inte får olja så börjar ju larmet och låta så hur ska jag göra står i ett dilemma är ju sågen på att sätta i båten snart. MVH Walldén