-
Innehålls Antal
11 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm NormanC
-
Placering
Kadett
-
Tack, det uppskattar jag verkligen. Har redan sett den här på marin guiden det var det första som kom upp på google när man söker på en Stiletto 22 förutom högklackade skor som också kom upp. Det står 225 HK men det var ju vad din kusin hade satt på den, kan ju ha varit övermotoriserad? Hur som helst så stämmer det att den var blå och vit i ett mycket fint skick, han hade den inne länge på blocket, så den måste ha varit svårsåld. Hej! Gammalt inlägg men Låter som min gamla båt. Så värst länge låg den väl ändå inte ute.
-
Bränslepumpen gav häromdagen helt upp efter att den börjat strula lite titt som tätt, Nu fundera jag på att slita bort vro delen helt inkl bränslepumpen då och ersätta den med en elektrisk. testade idag en först med 1m sughöjd som endast gav 100 liter i timmen 0.15 den den funkade inte alls Testade sedan en annan modell vet tyvär ingen info om den, men med den funkade motorn med men gick bara ligga på ca 4000 rpm sedan började den att hacka. så bränslet räcker inte. skulle en pump med 1.5, sughöjd och ett flöde på 130 liter timmen 0.35 bars tryck funka tror? någon som gjort detta innan kanske och har något bra förslag? Mvh/Stefan
-
hej igen på er!... idag har jag vart ute o testat båten igen... verka gå bättre på tomgången nu.. något låg bara. men felet kvarstår.. det är samma problem fortfarande. Tuxedo: jag prövade som du sa att dra fullgas snabbt. o mycket riktigt så funkade det.. utan det verka bara vara just i början om man sega sig upp sakta. och ge man den choke då så gå den riktigt. jag har inte gjort något med tändningen ännu. men skulle vilja höja tomgången något. det kan inte vara tändningen som spökar tror? gå det inte att justera så att han får lite fetare blandning just vid de lägre varven?
-
Tuxedo: Har ej testat detta, men felet kvarstår även om jag vart ute 1 timme o kört. så fåort man saktar ned o håller ca 5-6 knop börja den dumma sig. och kan säga att pg a detta är det ett helvette att lägga till vid bryggan där båten ligger. båda strömt o trångt. som tur är har ej 2 av de bredvidliggande båtarna ej kommit på plats ännu. men jag gissa iallafall tt det inte lär hjälpa då felet kvarstå även efter en lång tids körning. men ska precis ned o tömma d sista dropparna ur tanken. hoppas jag slipper skruva loss tanken. men återstå att se
-
Hej igen.. vart iväg ikväll o skruvat hela kvällen..lossat alla munstyckena igen o tömt kopparna på soppa. sög i bränslefiltret o nog var det massa skit i det igen. men inget vatten vad jag kunde se... därimot så tömde jag ur d 15 literna som fanns kvar i tanken idag genom att pumpa med blåsan. hällde ut en halvliters ramlösaflaska så nog vart det lite droppar vatten kvar i den. men efter att fyllt den till att börja med för att sen ställt undan den ett tag så vart det 6-7 cm vatten i den och bensinen verkade väldigt grumlig även senare då jag använde en flaska det vart 2 taktolja i innan så antar att där är problemet. men borde den inte gått dåligt på högre varvtal också då? iallafall så ska jag försöka suga upp dom sista dropparna som finns kvar med en slang imorgon. sedan prova att köra med en mindre tank bredvid. borde väl gå att hälla i en 5 liters dunk annars med lite k sprit o kör ur den en gång kanske. försten hur ser bränslefilterna ut med vatten av skiljare?
-
köpa nytt sådant eller?
-
har nu tagit bort d 2 munstyckena som sitter på varje förgasare och gjort dem rena. dessa var i fast läge hela tiden så behövdes ju inga justeringar heller, samt kollade jag bränslefiltret igen. vilket jag trodde min vän hade kollat upp då han sa det, det var fullt med skit. dock inget vatten vad jag kunde se. men massa skit var det samt något slemmigt. gammal bensin tror? är det så illa att jag kanske måste skruva isär förgasarna o rengöra kopparna med? båten sura igen o dör på låga varv o ryker väldigt mycket då man får tta o gasa ur den ibland, men dock återstå problemet med att jag måste ge choke då o då.
-
tackar tackar! nej jag blåste tyvär aldrig ur dem, men ska klart har detta i åtanke till hösten, pratade med en duktig maringubbe idag o han sa att bensinen är av så dålig kvalitet nu förtiden att det är inte ovanligt att det lagga igen munstyckena snabbt vid förvaring. han tyckte jag skulle kolla lågfartsmunstyckena som ska sitta längst ned på förgasarna. lossa dem o rengöra dem en i taget. återstå att se om detta ÄR felet.. återkommer....
-
Har problem med min johnsson 225 87a När jag lägger i växelläge o gasa på blir den orkeslös o gå oroligt tills den dör. sådär får jag försöka ett flertal gånger tills den dra som den ska. men även dom gångerna verka den orkeslös i början. den går klockrent på högre varv. utan felet verka endast bara vara just när man lägger i dragläge o precis ska börja köra iväg. Har testa att ger den choke o då funka den som den ska, så när man kör väldigt lugnt med den får man ger choke då o då om man hamnar i för lågt varvtal. motorn funkade perfekt innan vinterförvaringen ifjol och inget är skruvat med den sen dess. Testat med o bytt stift o kollat bränslefilter likaså väck på slang o tjuvluft. kan det vara skit i förgasarna? någon som vart med om samma symtom?
-
Får tackar för svaren. Tänker köpa de där från biltema. helt klart värt att testa för det priset.
-
Köpte en stiletto 22 ifjol med 225 motor på bracket. Det sitter fast monterade trimplan på den just som ej gå att jusetra så värst mycket manuellt. Problemet är att jag vill får ned fören mer när man kör lite smålugnt med båten för man ser verkligen inget då den är så lång och man sitter ganska så långt bak på båten.Aldrig ägt en båt med hydraliska trimplan så därför lyder frågan skulle det hjälpa med att kanske sätta dit hydraliska trimplan? hur stor tros skillnaden blir? andra förslag?