-
Innehålls Antal
28 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm Ombo
-
Placering
Fänrik
-
Grattis, har själv ett likadant ekipage och är mycket nöjd. Något verkar vara fel med tilten då det skall gå att få den helt ur vattnet utan problem. Har du köpt nytt så be säljaren titta på det! Sidvindslutningen upplever jag också, dock sällan som ett problem som behöver åtgärdas.
-
Detta var nytt för mig, någon som vet om andra nyheter? http://www.klikk.no/motor/baat/article511266.ece
-
som undrade var alla gamla båtar tar vägen? Båtskroten?? Mitt svar var att jag har ingen aning men jag lovade att någon på MG visste. En båt som uppenbarligen tjänat färdigt, var hamnar den egentligen?
-
Hej, dela kapellet och vik upp sidorna, rulla sedan upp akterfönstret. Lossa skruvarna och lägg sakta ned kapellet. Lossa sedan alla fästen utom det sista bredvid frontluckan, lossa skruvarna och vik upp sidorna. Fäll ihop bågarna och lägg ned ställningen i garaget, lägg sedan försiktigt i överblivet mtrl. Lätt som en plätt men kräver träning. Sen kan du njuta av en av världens bästa båtar!! Passa på att besöka Fjuk, en av Vätterns väl bevarade hemligheter! //Johan
-
Skulle vilja utöka aktersoffan till en solbädd på min Yamarin 59 DC. Inte permanent utan vid behov. Någon som har gjort detta eller har förslag på en lösning alt. finns det någon färdig lösning att köpa? Har själv funderat i banor kring att använda det befintliga bordsfästet som sitter monterat i brunnen på utsidan av stuven och med någon enkel? konstruktion stötta upp en bädd. Möjligt?!.
-
Golden Teak Sealer efter ordentlig tvätt och försiktig slipning gjorde susen på min 59 DC. Som nytt och enligt uppgift mkt beständigt.
-
Alt. bredda kavitationsplattan med vingar, säljs bl.a. på Clas Ohlsson. Vet att det finns olika uppfattningar om dessa men på min tidigare styrpulpet löste detta problemet galant.
-
Mot bakgrund av den senaste tidens dystra rubriker i media vill jag härmed instifta begreppet vågkonjunktur. Vågkonjunkturen påverkas av faktorer såsom väder, antal båtar i trafik (inkl. fritidstrafik), semesterdagar tillgodo, förhoppningar, förväntningar, drömmar och renoveringar etc. etc.. Plånboken och dess innehåll har ingen egentlig påverkan på vågkonjunkturen. Min egen bedömning av vågkonjunkturen efter nyss avslutad, för egen del, båtsäsong och med längtan till nästa är att den nu är på index 100. Hur ser vågkonjunkturen ut i maj nästa år? I augusti 2010? //Ombo
-
Helt enig, den är riktigt grym. Får dessvärre även jag nöja mig med att avundsjukt betrakta skönheten. Kan man anmäla sin lilla DC som dinge?
-
En vild gissning: Fairline Targa 52 från början av 2000-talet
-
Har samma problem med min. Bytte helt enkelt tillbaka till Nord upp även om det initialt kändes ovant. Funkar galant sedan dess.
-
Hoppas någon kan hjälpa mig. Bensinmätaren till Yamahamotorn på min Yamarin visar fullt trots att tanken är långt ifrån full. Finns det någon givare i tanken som kan hänga upp sig (hur fixar jag den i så fall) eller vad kan orsaken vara? //Johan
-
59:an fick sin premiärtur förra helgen. Helt plötsligt var hela vinterväntan som bortblåst!
-
Är själv på väg att köpa plotter snart och har också spanat in 420. Kan någon skönja prisförändringar nedåt på andra fabrikat också!? MAO skall man vänta ett litet tag till?? //Johan
-
Tack bossee för bra svar. Din lösning verkar ju vara den optimala med jag vill gärna ha kvar fishfinderfunktionen. Jag har övervägt lösningen med att flytta ekolodet/fishfindern till vänster och montera navigatorn där du har din. Känns dock som att det blir väldigt trångt. Antar att en bättre lösning kan vara ett kombinerat lod/navigator men utifrån vad jag sett så skjuter priset iväg ganska rejält då. Men, det kanske är bästa lösningen!? Såg f.ö. den nya videon för 59 DC, minskar ju inte längtan efter sjösättning direkt......