alpre
Medlemmar-
Innehålls Antal
8 -
Gick med
-
Besökte senast
Anseende bland gemenskapen
0 NeutralOm alpre
-
Placering
Kadett
-
Biltemas Fälgrengöring. Går bra till utsidan av plastskrovet också.
-
Hej. Det går att kroma plast på två olika sätt. Antingen med elektroplätering eller med vakuum metallisering. Alla plast delar till dusch och badrums kranar m.m. är elektropläterade. Plasten måste vara ABS. Ett företag som gör detta i Sverige är Plateing on Plastic i Anderstorp, men om dom gör detta till privatpersoner vet jag inte. Vakuum metallisering är inte alls lika hållbart men går att göra på vilken sorts plast som helst (i stort sett). AMB i Broakulla gör detta. Likadant här så levererar AMB till industrin och om dom fixar grejor till privatpersoner vet jag inte heller. Du får höra med dom. / Rickard
-
Hej. Jag har nu tagit isär förgasarna. i inloppet från bränslepumpen till den nedersta sat det lämningar från ett gammalt bränslepumpsmembran. Efter att jag plockat bort det och blåst rent alla förgasarna så går motorn som en klocka! Ser fram emot nästa sommar med mycket sol, bad och vattenskidor. Tack för eran hjälp. /Rickard
-
Hej. Tack för tipsen. Stiften är nya sedan i våras, membranet i pumpen är bytt för några veckor sedan, så jag kommer att riva förgasarna och rengöra dem. Återkommer sen om det har hjälpt eller inte (hoppas att jag får ihop dem igen). mvh Rickard
-
Tack för tipset. Jag har kollat att automatchooken fungerar som den ska och också testat att flödat den med både chook och tryckt på bollen. nvh Rickard
-
Hej. Tack för svaret. Jag har skaffat ny slang och boll men behållt samma koppling till motorn. Jag har också kollat alla slangar inne i motorn och dom är bra. Jag har nyligen köpt motor och tyvärr så testade jag den bara i tunna. Den var då lättstartad och varv villig men då var det ju ingen belastning på motorn och jag märkte inga problem. Säljaren har servat motorn med det vanliga och impellbyte så sent som i våras och sedan använt båten vid en 5-6 tillfällen i sommar utan några problem. Jag tror att jag måste riva förgasarna men tänkte först kolla runt lite om någon har nån annan ide om vad det kan vara. Jag tycker att problemet uppträder så systematiskt att skit i förgasarna inte verkar vara orsaken. Då borde ju motorn gå dåligt på alla varv väl. Vad tror du om tändspolarna eller elektronik boxen? / Rickard Ps. Har lärt mej läxan att inte köpa motor utan ordentlig test i sjön. Bara landkörning duger inte.Ds
-
Hej. Jag har problem med min Nissan/Tohatsu på 70Hk från -93. Den vill inte gå på fullvarv. Efter att ha vavat upp den i ca 6000 rpm så sjunker varvtalet till 4500 rpm succesivt. De hackar också när man drar på eller drar av på gasen. På tomgång går den perfekt. Jag har testa med olika trycktankar och det är samma problem ändå. Jag har kollat stift och cylindrar och dom är ok. Membranet i bensinpumpen är bytt. Jag tror att det kan vara tändspolar eller förgasarna eller kanske om det är nån övervarvsskydd som spökar. Är det nån som har nåt tips eller ide vad det kan vara för fel? / Rickard