Gå till innehåll
söndag 10 november 2024

lackman

Företag
  • Innehålls Antal

    7
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om lackman

  • Placering
    Kadett

Senaste Profilbesöken

Blocket med senaste besökare är inaktiverat och visas inte för andra besökare.

  1. Hej, Buster båtar som byggs i Finland skall lackeras enligt en arbetsspec. som är framtagen tillsammans med Buster. Ring mig så berättar jag mer, vi distribuerar dessa produkter till marinor som gör lagningar och garantireparationer. Thomas Rydén Lackman - Uddevalla 0522-13060 Vi är färggrossister för sprutbara ytbehandlingsmetoder
  2. Detta är ett inlägg som jag gjorde tidigare, det kanske kan vara till hjälp för dig. Har du några frågor så tveka inte att kontakta mig. Hoppas att det kommer att gå bra. Angående srutbara färger/lacker i salt miljö: Jag ser att ni nämner olika uppbyggnader av ytbehandlingsystem. När det gäller ytbehandling på produkter som konstant skall användas under vatten så finns det en viktig regel: 1. Zinkfosfaterad tjärepoxy som är 2-komponent. Denna produkt är avsedd för stålkonstruktioner och plast som skall förvaras under vatten eller nedgrävda i jord. Den kan också användas på betongrännor som fuktspärr i ladugårdar mm. (Buster båtar i aluminium skall enligt anvisningar repareras med denna produkt och polyuretan som toppskikt) 2. Polyuretan 2-K eller akryl 2-K bör alltid användas som topplack ovanpå denna typ av grund, den kritar inte som epoxy gör. Om det är en bra PU med UV-stabila pigment och bindemedel så håller den sig blank länge. Värt att nämnas är att alla lastbilspåbyggnader, flakkåpor, blad till vindkraftverk m.m. i hela världen gjuts som båtar! De lackeras alltid med bil-, lastbils- eller industripolyuretan (cirka 70000 kulörer i receptbanken). Varför skall man då anvånda sig utav produkter med en båt på? Som nämndes i ett inlägg så är det ok att använda en zinkfosfaterad washprimer, tänk bara på att det inte är en epoxy och därför måste lackeras över med täta skikt. Den som vill kan få en utförlig arbetsbeskrivning och produktuppbyggnad på ytbehandlingsmetoder. Hälsningar Thomas Rydén
  3. En seriös fråga skall bemötas med ett seriöst svar. Thinsulate är ett isolermaterial som är patenterat 3M. Materialet har mycket speciella egenskaper både som Ljudabsorbent och värme/kyla isolering. Materialet är väl känt för alla biltillverkare i världen som använder detta material dagligen i produktion för att kontrollera ljudgenomsläpp m.m. Flygplansindustrin har använt det i flygplanskroppen vilket kvalitetsmässigt ger en bild av egenskaperna Thinsulate har. Vi lanserade detta material för Svenska marknaden på Svenska Mässan 2007 och kan nu sälja detta till båtägare i Sverige. Thinsulate: Extremt ljudisolerande Hydrofobiskt (drar endast åt sig 1 vikt% fukt) Extremt lätt (man får inga viktförändringar vid vinterisolering av båt) Helt formbart (liknande en filt/täckjacka) Aluminiserad (riktig aluminium-ingen plast) 1,5 m bredd och vi skär från jumborulle Materialet finns ofta med som en värmeisolering i extremplagg m.m. Hälsningar Thomas Rydén - Lackman (info kan skickas) Senast ändrad av lackman | 23 augusti 2007 | 21:42
  4. Vi är ett flertal i Sverige som marknadsför bla Duallock fästteknik. För tillfället kan ni få bilder och info via e-post om ni kontaktar mig. Jag kommer att svara på så många förfrågningar jag hinner med. Hälsningar Thomas Rydén Senast ändrad av lackman | 23 augusti 2007 | 21:54 Senast ändrad av lackman | 23 augusti 2007 | 21:55
  5. Angående srutbara färger/lacker i salt miljö: Jag ser att ni nämner olika uppbyggnader av ytbehandlingsystem. När det gäller ytbehandling på produkter som konstant skall användas under vatten så finns det en viktig regel: 1. Zinkfosfaterad tjärepoxy som är 2-komponent. Denna produkt är avsedd för stålkonstruktioner och plast som skall förvaras under vatten eller nedgrävda i jord. Den kan också användas på betongrännor som fuktspärr i ladugårdar mm. (Buster båtar i aluminium skall enligt anvisningar repareras med denna produkt och polyuretan som toppskikt) 2. Polyuretan 2-K eller akryl 2-K bör alltid användas som topplack ovanpå denna typ av grund, den kritar inte som epoxy gör. Om det är en bra PU med UV-stabila pigment och bindemedel så håller den sig blank länge. Värt att nämnas är att alla lastbilspåbyggnader, flakkåpor, blad till vindkraftverk m.m. i hela världen gjuts som båtar! De lackeras alltid med bil-, lastbils- eller industripolyuretan. Som nämndes i ett inlägg så är det ok att använda en zinkfosfaterad washprimer, tänk bara på att det inte är en epoxy och därför måste lackeras över med täta skikt. Den som vill kan få en utförlig arbetsbeskrivning och produktuppbyggnad på ytbehandlingsmetoder. Hälsningar Thomas Rydén Senast ändrad av lackman | 18 augusti 2007 | 13:24
  6. Dualloc är en vidareutvecklad kardborreprodukt från 3M. Med hjälp av dessa produkter kan man fästa upp allt från mugghållare till platta LCD-skärmar. Som exempel används dessa av de flesta bilfabriker runt om i världen i olika appliceringar. Vi är några grossister i Sverige som lagerhåller dessa produkter. Om ni besökte båtmässan i Göteborg 2007 så visade vi några varianter för de som var intresserade. Man skall dock passa sig för limmet är STARKT.
  7. Som allmän information vill jag nämna att det finns en fungerande tulpanborttagare som är av fabrikatet Selaclean havstulpanbortagare (tillverkare är Autoglym) och återförsäljare finns över hela landet.
×
×
  • Skapa nytt...