Gå till innehåll
torsdag 02 januari 2025

inni

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    13
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om inni

  • Placering
    Kadett
  1. Ny drev på gång motorn har jag bytt till 17kugg(15) och jet axel har jag beställt ett 11kugg(15) misstänker att utväxlingen var lite felaktig. Har kanske gjort en tavla när jag växlade drog spaken åt fell håll. Ska ta med mig hjälp till nästa test omgång så man kan känna om det är tryck i strålen.
  2. Utlopp ca 25cm under vattennivå. Fundera forfarande på rotations riktning eller så slirar drevet på axeln ska kolla i kväll.
  3. Tack fär hjälp o tipps slapp man fundera vad man ska göra i helgen
  4. Tittade på spräng skissen men kan inte lista ut vilka är chock ventilerna är? kan du hjälpa mig lite närmre.
  5. Kollade skruven men den var åtdragen. den sjunker med ca 6mm/min.
  6. Ok kollar i kväll ska fortsätta med konserveringen. tack för tippset
  7. Jag antar att du behöver veta årsmodell för att köpa reservdelar. Du kan prova att kolla den här länken och försöka lista ut vilken motor du har med spräng skisserna. http://www.dougrussell.com/partscatalog/
  8. inni

    Sjunkande PT

    Har en Yamaha 90hp som powertrimmet sjunker sakta när jag ligger still. Efter som all 3 kolvarna sjunker så borde det vara någon gemensam nämnare. oljan ren och mängden minskar inte heller. Finns det någon back ventil eller dyl och var sitter den? Jag gissar att det sitter under PT motorn men skulle behöva veta säkert inna jag river. En som hoppas på hjälp.
  9. Det stämmer en ganska misshandlad motor. Tyvärr så är det inte jag som lagt den på botten så jag vet inte var man ska leta. Jag har fått motorn till skänks dom trodde inte att den gick att fixa (trodde inte jag heller till en början). Appropå märkningen verkar lite snålt av Yamha att bara klistra en lapp kunde dom inte nita som på den gamla goda tiden.
  10. Har fått en Yamaha motor 30-96 som legat på sjöbotten (med båt). Cylindrar satt fast och hela motorn full av lera. rengjort allt och det mesta verkar funka. Har fått i gång motorn och den funkar hyfsat efter att ha rengjort förgasarna ett 10 tal ggr. Men motorn funkar inget vidare på tomgång samt vill inte varva ur. Tyvärr så saknas motor kåpan och luft burk (har fösvunnit på sjöbotten). Men nu min undran kan topp varv och tomgång på verkas av luft burken samt vad är grund inställning på luft skruvarna. mvh
  11. Testa startmotorn med att batteri direkt kopplat med ex start kablar. Ta - kabel till chassie tex någon av bultarna som håller start motorn och kabel nuddar du inommande direkt på start motorn dvs skippa start reläet. Då vet du om det är bara start reläet som har strykit med. mvh
  12. Hej hur laddar jag in mitt SD kort med Navionics Gold 24xg på mitt Lowrance. Får bara upp översikt på östersjön men ingen detaljerad karta. Blir inte klok på manualen(engelska) heller. snälla hjälp!! hade
  13. inni

    Yamha ID dykare

    Har fått en Yamaha motor som legat på sjöbotten (med båt). Cylindrar satt fast och hela motorn full av lera.Jag fick runt motorn och startmotor och fick gnista och allt verkar funka. Jag är i behov av topp packningar ramlager, impeller, växelhus packboxar.Men nu till mitt stora problem vad är det för motor? Identitets brickan borta ingen motorkåpa (kvar på sjöbotten) lufburk fattas. Finns det inget sätt att identifiera en Yamah motor förutom märk brickan?Jag kan bara gissa att den är mellan 30-50HP. Känne tecken vire intag ligger på höger bakom en täckbricka med plast vred, kromad choke solenoid, lysdiod i framkant för oljenivå varning ,oljetank. Om någon har någon aning i mellan vilka årsmodeller det kunde vara samt hur man får reda på storlek vore underbart. Mvh
×
×
  • Skapa nytt...