Gå till innehåll
fredag 15 november 2024

Eliminator

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    6
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om Eliminator

  • Placering
    Kadett
  1. Glömde att skriva att jag inte hittar någon oljekylare till motorn, bara en till backslaget som sitter på ingående vattenledningen, oljan i backslaget är klar och fin dock. Sittar det alltid oljekylare på innombordare?
  2. Hej, har kollat packningarna på insuget nu, ser inte ut att vara några direkta skador på dessa, dock kan dem ha varit av en felaktig modell då det gick upp som en plopp i vattenkanalen, efter lite sökningar på internet ser jag att den ploppen sitter där om man har bilmodellen av motorn. Jag har även synat undersidan av insuget, ska dock slänga in det i en tvätt för att få bort att klet och smet. Funderar på att smälla ihop motorn med nya packningar och be en bön tll någon välvillig gud att problemet skall vara löst med nya packningar. Kanske man skulle provtrycka topparna hos någon motorrenoveringsfirma innan?, kanske även insuget går att provtrycka? Tack för era tips och funderingar, det är till stor hjälp när man kört fast.
  3. Har nu vart ute och skruvat ett par timmar. Jag har synat alla cylinderloppen noga, inga sprickor eller andra skador. Demonterade sedan vattenpumpen för att kontrollera packningen mellan den och motor, även den såg bra ut... Kan jag ha en spricka i blocket längre ner än cylindrarna? Tappade ur säkert 5 liter vatten ur motorn... någon som har bra tips hur jag ska bära mig åt för att rensa motorn på oljan som är blandad med vatten? - Anders
  4. Oljan är kollad vid varje körtillfälle. Båten är köpt privat, så det är inget garantiärende. Ska gå ut nu och inspektera loppen på cylindrarna efter sprickor/skador. Hälsningar Anders
  5. Tyckte inte att jag drog av snabbare än normalt på gasen, det är en vattenskidbåt så det blir en hel del start och stopp. Hur kollar jag att limpor och knän är som dom ska? Hur kan vattnet komma till oljan via avgaslimpan? Jag har ingen kunskap av marina innombordare... har bara ägt båten i ca 1 månad. Senast ändrad av Eliminator | 12 augusti 2007 | 00:41 Senast ändrad av Eliminator | 12 augusti 2007 | 00:53
  6. Hej. Se att det finns mycket kunningt folk här på forumet efter jag har sökt runt lite bland alla trådarna, kanske det finns någon med en förklaring till mitt problem. Var ute och åkte som vanligt (hela dagen), solen skiner och allt är toppen! vi är påväg in till bryggan och står på sista 5 minuterna hem, ca 80% gas, allt går bra tills vi kommer till bryggan och saktar in, då börjar motorn tveka på tomgången, inga mekaniska ljud eller nått... Lägger till båten och öppnar motorhuven, ser då att en brun sörja rinner runt förgasaren... rycker upp oljestickan och märker att den är till toppen fylld med ljusbrunt geggamojja. Upp med båten, topplockspackningen måste ha gått tänker jag. Demonterar insuget och ser detta. http://www.geting.se/viewimage.php?image=56516-M1.jpg Demonterar sedan topparna, ser inget fel på packningarna! Cylindrar, kolvar, ventiler och lopp ser fina ut. Hur fasiken kan vattnet komma in i oljan på det viset, hade en teori om att det kanske hade kommit in via insuget (kylvattnet fördelas till topparna via det på windsor) men packningen såg bra ut även där... Har ni några teorier? Hälsningar Anders
×
×
  • Skapa nytt...