Gå till innehåll
fredag 15 november 2024

matho6

Medlemmar
  • Innehålls Antal

    5
  • Gick med

  • Besökte senast

Anseende bland gemenskapen

0 Neutral

Om matho6

  • Placering
    Kadett
  1. Vill bara berätta att problemet slutligen löstes genom ett byte av impellerhuset. Hälsn Mats
  2. Tack för svar. Har varit ner och kollat på riggen och det går inte att se några sprickor på utsidan av riggen i alla fall. Jag prövade att tejpa TESA-band runt hela riggen i skarven mellan den över och nedre delen om det skulle kunna läcka där men det blev tyvärr samma resultat. Kylkanalerna spolades med sötvatten innan jag köpte motorn. Fler tips? Mats
  3. Tack för svar. Jag har ju testat att varva upp motorn utan någon växel i och då ökar ju bara trycket i kylstrålen. Talar inte det emot att det skulle vara impellerrelaterat? Hälsn Mats
  4. Ok, jag hade tydligen lyckats skicka ett tomt dokument. Men nu när jag fyllt i min fråga så hoppas jag på ett kraftfullt svar. Mats
  5. Hej Jag har köpt en styrpulpetbåt med motor av en kamrat och råkat ut för ett problem som varken han, jag eller reparatören lyckats lösa. Motorn (Yamaha 30 DEO, lång rigg) satt tidigare på en annan båt och har i samband med köpet flyttats över till den nya båten (örnvik 481R). Det som händer är att motorn blir varm efter något hundra meter. Jag har kollat och det är värmesensern som reagerar. Impellern är bytt. Det sprutar ordentligt ur kylningröret närn man står still och ännu mer om man gasar på och står still. Men så snart båten går upp i planing så slutar kylningen att fungera ordentligt och det småskvätter bara ur kylröret. Och strax därefter utlöser alltså värmesensorn. Kan det vara så illa att den här motorn helt enkelt inte passar till den här båten? Tacksam för tips Mats Senast ändrad av matho6 | 02 augusti 2007 | 19:01
×
×
  • Skapa nytt...